Forum'da ara:
Ara


« Önceki başlık :: Sonraki başlık »  
Yazar Mesaj
Mesaj09.06.2009, 17:28 (UTC)    
Mesaj konusu: Google Web Yönetici Kuralları (Sitenizin İndexlenmesi İçin)

Tasarım ve içerik kuralları


* Net bir hiyerarşi ve metin bağlantıları içeren bir site oluşturun. Her sayfaya en az bir statik metin bağlantısından erişilebilmelidir.

* Kullanıcılarınıza sitenizin önemli kısımlarına işaret eden bağlantıları içeren bir site haritası sunun. 100'ün üzerinde bağlantı içeriyorsa site haritasını ayrı sayfalara bölebilirsiniz.

* Faydalı, bilgi açısından zengin bir site oluşturun ve içeriğinizi açık ve anlaşılır bir şekilde anlatan sayfalar hazırlayın.

* Kullanıcıların sayfalarınızı bulmak için girebileceği kelimeleri düşünün ve sitenizin gerçekten bu kelimeleri barındırdığından emin olun.

* Önemli adları, içeriği veya bağlantıları göstermek için resim yerine metin kullanmayı deneyin. Google tarayıcısı, resimlerde yer alan metinleri tanımaz.

* <title> öğelerinizin ve "alt" özniteliklerinizin açıklayıcı ve doğru olduğundan emin olun.

* Bağlantıların çalışıp çalışmadığını ve HTML'in doğru olup olmadığını kontrol edin.

* Dinamik (yani, URL'sinde "?" karakteri yer alan) sayfalar kullanmaya karar verirseniz, her arama motoru örümceğinin, statik sayfaların yanı sıra dinamik sayfaları taramadığını unutmayın. Parametreleri kısa, parametre sayısını ise düşük düzeyde tutmanızı öneririz.

* Belli bir sayfadaki bağlantıların sayısını makul düzeyde tutun (100'den az).

Teknik kurallar


* Çoğu arama motoru örümceği, sitenizi Lynx'in göreceği şekilde göreceğinden sitenizi incelemek için Lynx gibi bir metin tarayıcısı kullanın. JavaScript, çerezler, oturum kimlikleri, çerçeveler, DHTML veya Flash gibi özellikler sitenizin tümünü bir metin tarayıcıda görmenizi engelliyorsa, arama motoru örümcekleri de sitenizi taramakta zorlanabilir.

* Arama botlarının sitelerinizi, site içerisindeki yollarını takip eden oturum kimlikleri veya kanıtlar olmaksızın taramasına izin verin. Bu teknikler bağımsız kullanıcı davranışını izlemek açısından faydalı olabilir, ancak robotların erişim modeli tamamıyla farklıdır. Bu tekniklerin kullanımı sitenizin dizine eklenmesinin yarım kalmasıyla sonuçlanabilir, çünkü botlar farklı gözüken ancak gerçekte aynı sayfaya işaret eden URL'leri elemekte başarısız olabilir.

* Web sunucunuzun If-Modified-Since HTTP başlığını desteklediğinden emin olun. Bu özellik, web sunucunuzun Google'a son taramadan sonra sitenizin içeriğinin değişip değişmediğini bildirmesini sağlar. Bu özelliğin desteklenmesi, size hem bant genişliğinden hem de bekleme zamanından tasarruf sağlar.

* Web sunucunuzda robots.txt dosyasını kullanın. Bu dosya tarayıcılara hangi dizinlerin taranıp hangilerinin taranmayacağını bildirir. Yanlışlıkla Googlebot tarayıcısını engellememek için bu dosyanın siteniz için güncel olduğundan emin olun. Sitenizi ziyaret ettiklerinde nasıl davranacaklarını robotlara söylemek için http://www.robotstxt.org/wc/faq.html adresini ziyaret edin. Doğru şekilde kullandığınızdan emin olmak için robots.txt dosyanızı Google Web Yöneticisi Araçları'nda bulunan robots.txt analiz aracı ile test edebilirsiniz.

* Şirketiniz bir içerik yönetim sistemi satın alırsa sistemin, arama motoru örümceklerinin sitenizi tarayabilmesi için içeriği dışa aktarabildiğinden emin olun.

* Arama sonucu sayfalarının veya arama motorlarından gelen kullanıcılar için pek bir değer taşımayan otomatik olarak oluşturulmuş diğer sayfaların taramaya dahil olmasını önlemek için robots.txt dosyasını kullanın.

* Farklı tarayıcılarda düzgün görüntülendiğinden emin olmak için sitesinizi test edin.

Kalite kuralları

Bu kalite kuralları, en yaygın aldatıcı ve yönlendirici davranış biçimlerini kapsar; ancak Google burada belirtilmemiş diğer yanlış uygulamalara da (tanınmış web sitelerinin yanlış yazımlarını kaydederek kullanıcıları kandırmak gibi) olumsuz tepki verebilir. Yanıltıcı bir tekniğin, sırf bu sayfada adı geçmediği için Google tarafından onaylandığını varsaymamalısınız. Temel ilkelere uymak için çaba gösteren web yöneticileri kullanıcılara çok daha iyi bir deneyim yaşatır ve tüm zamanlarını kötüye kullanabilecekleri açıkları arayarak geçiren yöneticilerin sitelerine göre çok daha iyi sıralamalar elde eder.

Başka bir sitenin Google'ın kalite kurallarını suistimal ettiğini düşünüyorsanız lütfen https://www.google.com/webmasters/tools/spamreport?hl=tr adresinden o siteyi bildirin. Google, sorunlar için ölçeklenebilir ve otomatik çözümler geliştirmeyi tercih ettiğinden, elle gerçekleştirilen spam savaşını en aza indirmeye çalışıyoruz. Aldığımız spam raporları, gelecekteki spam saldırılarını tanıyacak ve engelleyecek ölçeklenebilir algoritmalar oluşturmak için kullanılmaktadır.

Kalite kuralları - temel ilkeler

* Sayfalarınızı kullanıcılar için hazırlayın, arama motorları için değil. Kullanıcılarınızı kandırmayın veya arama motorlarına kullanıcılarınıza gösterdiğinizden farklı içerik sunmayın; buna genel olarak "gizleme" denir.

* Arama motoru sıralamalarını iyileştirmek için tasarlanmış hilelerden kaçının. En önemli kurallardan biri yaptığınız işi rekabet ettiğiniz bir web sitesine açıklarken kendinizi rahat hissedip hissetmediğinizdir. "Bu benim kullanıcılarıma yardımcı olur mu? Arama motorları olmasaydı bunu yapar mıydım?" sorularını sormak da kendi kendinizi test etmenin etkili bir yoludur.

* Sitenizin sıralamasını veya PageRank değerini yükseltmek üzere tasarlanmış bağlantı düzenlerine katılmayın. Özellikle web'deki spam göndericilere veya "kötü komşulara" bağlantı vermeyin; kendi sıralamanız bu bağlantılardan olumsuz yönde etkilenebilir.

* Sayfa göndermek, sıralamaları kontrol etmek ve benzeri amaçlar için yetkisiz bilgisayar programları kullanmayın. Bu tür programlar bilgisayar kaynaklarımızı tüketir ve Hizmet Şartlarımızı ihlal eder. Google, Google'a otomatik veya programlı sorgular gönderen WebPosition Gold™ gibi ürünlerin kullanılmasını önermez.

Kalite kuralları - özel kurallar

* Gizli metin veya bağlantılardan kaçının.

* Gizleme veya gizli yönlendirmeler kullanmayın.

* Google'a otomatik sorgular göndermeyin.

* Alakasız anahtar kelimeler içeren sayfaları yüklemeyin.

* Çok sık yinelenen içeriğe sahip birden çok sayfa, alt alan veya alan oluşturmayın.

* Kimlik avı veya virüs, truva atı veya daha başka kötü amaçlı yazımlar yükleme gibi kötü davranışları olan sayfalar oluşturmayın.

* Yalnızca arama motorları için oluşturulmuş "giriş" sayfalarından veya çok az orijinal içeriği olan veya hiç olmayan bağlı programlar gibi "çerez kesici" yaklaşımlardan kaçının.

* Siteniz bir bağlı programa katılırsa, sitenizin bu programa değer kattığından emin olun. Kullanıcılara öncelikle sitenizi ziyaret etmeleri için bir neden veren benzersiz ve alakalı içerik sağlayın.

Sitenizin bu kurallara uygun olmadığına karar verirseniz, sitenizi bu kurallara uyacak şekilde değiştirebilir ve ardından sitenizi yeniden değerlendirilmek üzere gönderebilirsiniz.

http://www.google.com/support/webmasters/bin/answer.py?answer=35843
______________

Mesaj19.06.2009, 11:08 (UTC)    
Mesaj konusu: Re: Google Web Yönetici Kuralları (Sitenizin İndexlenmesi İç

belgeselindir yazmış:
Tasarım ve içerik kuralları


* Net bir hiyerarşi ve metin bağlantıları içeren bir site oluşturun. Her sayfaya en az bir statik metin bağlantısından erişilebilmelidir.

* Kullanıcılarınıza sitenizin önemli kısımlarına işaret eden bağlantıları içeren bir site haritası sunun. 100'ün üzerinde bağlantı içeriyorsa site haritasını ayrı sayfalara bölebilirsiniz.

* Faydalı, bilgi açısından zengin bir site oluşturun ve içeriğinizi açık ve anlaşılır bir şekilde anlatan sayfalar hazırlayın.

* Kullanıcıların sayfalarınızı bulmak için girebileceği kelimeleri düşünün ve sitenizin gerçekten bu kelimeleri barındırdığından emin olun.

* Önemli adları, içeriği veya bağlantıları göstermek için resim yerine metin kullanmayı deneyin. Google tarayıcısı, resimlerde yer alan metinleri tanımaz.

* <title> öğelerinizin ve "alt" özniteliklerinizin açıklayıcı ve doğru olduğundan emin olun.

* Bağlantıların çalışıp çalışmadığını ve HTML'in doğru olup olmadığını kontrol edin.

* Dinamik (yani, URL'sinde "?" karakteri yer alan) sayfalar kullanmaya karar verirseniz, her arama motoru örümceğinin, statik sayfaların yanı sıra dinamik sayfaları taramadığını unutmayın. Parametreleri kısa, parametre sayısını ise düşük düzeyde tutmanızı öneririz.

* Belli bir sayfadaki bağlantıların sayısını makul düzeyde tutun (100'den az).

Teknik kurallar


* Çoğu arama motoru örümceği, sitenizi Lynx'in göreceği şekilde göreceğinden sitenizi incelemek için Lynx gibi bir metin tarayıcısı kullanın. JavaScript, çerezler, oturum kimlikleri, çerçeveler, DHTML veya Flash gibi özellikler sitenizin tümünü bir metin tarayıcıda görmenizi engelliyorsa, arama motoru örümcekleri de sitenizi taramakta zorlanabilir.

* Arama botlarının sitelerinizi, site içerisindeki yollarını takip eden oturum kimlikleri veya kanıtlar olmaksızın taramasına izin verin. Bu teknikler bağımsız kullanıcı davranışını izlemek açısından faydalı olabilir, ancak robotların erişim modeli tamamıyla farklıdır. Bu tekniklerin kullanımı sitenizin dizine eklenmesinin yarım kalmasıyla sonuçlanabilir, çünkü botlar farklı gözüken ancak gerçekte aynı sayfaya işaret eden URL'leri elemekte başarısız olabilir.

* Web sunucunuzun If-Modified-Since HTTP başlığını desteklediğinden emin olun. Bu özellik, web sunucunuzun Google'a son taramadan sonra sitenizin içeriğinin değişip değişmediğini bildirmesini sağlar. Bu özelliğin desteklenmesi, size hem bant genişliğinden hem de bekleme zamanından tasarruf sağlar.

* Web sunucunuzda robots.txt dosyasını kullanın. Bu dosya tarayıcılara hangi dizinlerin taranıp hangilerinin taranmayacağını bildirir. Yanlışlıkla Googlebot tarayıcısını engellememek için bu dosyanın siteniz için güncel olduğundan emin olun. Sitenizi ziyaret ettiklerinde nasıl davranacaklarını robotlara söylemek için http://www.robotstxt.org/wc/faq.html adresini ziyaret edin. Doğru şekilde kullandığınızdan emin olmak için robots.txt dosyanızı Google Web Yöneticisi Araçları'nda bulunan robots.txt analiz aracı ile test edebilirsiniz.

* Şirketiniz bir içerik yönetim sistemi satın alırsa sistemin, arama motoru örümceklerinin sitenizi tarayabilmesi için içeriği dışa aktarabildiğinden emin olun.

* Arama sonucu sayfalarının veya arama motorlarından gelen kullanıcılar için pek bir değer taşımayan otomatik olarak oluşturulmuş diğer sayfaların taramaya dahil olmasını önlemek için robots.txt dosyasını kullanın.

* Farklı tarayıcılarda düzgün görüntülendiğinden emin olmak için sitesinizi test edin.

Kalite kuralları

Bu kalite kuralları, en yaygın aldatıcı ve yönlendirici davranış biçimlerini kapsar; ancak Google burada belirtilmemiş diğer yanlış uygulamalara da (tanınmış web sitelerinin yanlış yazımlarını kaydederek kullanıcıları kandırmak gibi) olumsuz tepki verebilir. Yanıltıcı bir tekniğin, sırf bu sayfada adı geçmediği için Google tarafından onaylandığını varsaymamalısınız. Temel ilkelere uymak için çaba gösteren web yöneticileri kullanıcılara çok daha iyi bir deneyim yaşatır ve tüm zamanlarını kötüye kullanabilecekleri açıkları arayarak geçiren yöneticilerin sitelerine göre çok daha iyi sıralamalar elde eder.

Başka bir sitenin Google'ın kalite kurallarını suistimal ettiğini düşünüyorsanız lütfen https://www.google.com/webmasters/tools/spamreport?hl=tr adresinden o siteyi bildirin. Google, sorunlar için ölçeklenebilir ve otomatik çözümler geliştirmeyi tercih ettiğinden, elle gerçekleştirilen spam savaşını en aza indirmeye çalışıyoruz. Aldığımız spam raporları, gelecekteki spam saldırılarını tanıyacak ve engelleyecek ölçeklenebilir algoritmalar oluşturmak için kullanılmaktadır.

Kalite kuralları - temel ilkeler

* Sayfalarınızı kullanıcılar için hazırlayın, arama motorları için değil. Kullanıcılarınızı kandırmayın veya arama motorlarına kullanıcılarınıza gösterdiğinizden farklı içerik sunmayın; buna genel olarak "gizleme" denir.

* Arama motoru sıralamalarını iyileştirmek için tasarlanmış hilelerden kaçının. En önemli kurallardan biri yaptığınız işi rekabet ettiğiniz bir web sitesine açıklarken kendinizi rahat hissedip hissetmediğinizdir. "Bu benim kullanıcılarıma yardımcı olur mu? Arama motorları olmasaydı bunu yapar mıydım?" sorularını sormak da kendi kendinizi test etmenin etkili bir yoludur.

* Sitenizin sıralamasını veya PageRank değerini yükseltmek üzere tasarlanmış bağlantı düzenlerine katılmayın. Özellikle web'deki spam göndericilere veya "kötü komşulara" bağlantı vermeyin; kendi sıralamanız bu bağlantılardan olumsuz yönde etkilenebilir.

* Sayfa göndermek, sıralamaları kontrol etmek ve benzeri amaçlar için yetkisiz bilgisayar programları kullanmayın. Bu tür programlar bilgisayar kaynaklarımızı tüketir ve Hizmet Şartlarımızı ihlal eder. Google, Google'a otomatik veya programlı sorgular gönderen WebPosition Gold™ gibi ürünlerin kullanılmasını önermez.

Kalite kuralları - özel kurallar

* Gizli metin veya bağlantılardan kaçının.

* Gizleme veya gizli yönlendirmeler kullanmayın.

* Google'a otomatik sorgular göndermeyin.

* Alakasız anahtar kelimeler içeren sayfaları yüklemeyin.

* Çok sık yinelenen içeriğe sahip birden çok sayfa, alt alan veya alan oluşturmayın.

* Kimlik avı veya virüs, truva atı veya daha başka kötü amaçlı yazımlar yükleme gibi kötü davranışları olan sayfalar oluşturmayın.

* Yalnızca arama motorları için oluşturulmuş "giriş" sayfalarından veya çok az orijinal içeriği olan veya hiç olmayan bağlı programlar gibi "çerez kesici" yaklaşımlardan kaçının.

* Siteniz bir bağlı programa katılırsa, sitenizin bu programa değer kattığından emin olun. Kullanıcılara öncelikle sitenizi ziyaret etmeleri için bir neden veren benzersiz ve alakalı içerik sağlayın.

Sitenizin bu kurallara uygun olmadığına karar verirseniz, sitenizi bu kurallara uyacak şekilde değiştirebilir ve ardından sitenizi yeniden değerlendirilmek üzere gönderebilirsiniz.

http://www.google.com/support/webmasters/bin/answer.py?answer=35843


Kısa bi şekillde özetlersen daha iyi olurdu sanırım neyse buda qüsel tskler.
Mesaj19.06.2009, 11:53 (UTC)    
Mesaj konusu:

Teşekkürler.
______________

Arrow Ethical Hacker Arrow Professional Web Designer
Önceki mesajları göster:   


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Türkçe Çeviri: phpBB Türkiye & Erdem Çorapçıoğlu