Forum'da ara:
Ara


« Önceki başlık :: Sonraki başlık »  
Yazar Mesaj
Mesaj10.08.2007, 09:36 (UTC)    
Mesaj konusu: Css İle Siteyi Ortalama

Yapacağınız bir sitenin, sayfanın tam ortasında görünmesini istiyorsunuz diyelim. Bunu çok basit ve pratik bir işlemle çözebilirsiniz.



resimdeki "container" taşıyıcıdır. Taşıyıcı bütün öğeleri içine alır. Yazacağımız her şey bunun içinde yer alır ve sayfayı hizalarken bunu kullanırız.

Sayfayı ortalamanın ilk yolu kodda göründüğü gibidir.

Duz Metin
#container {width: 760px; margin: 0 auto; }

Css dosyanızda bu şekilde bir kullanım opera ve firefox gibi tarayıcılarda sorunsuz görünse de internet explorer'da sorun çıkartacaktır. Bütün tarayıcılarda ortalanmış sorunsuz bir görüntü elde etmek istiyorsak yapmamız gereken css dosyamızdaki body seçicisini şu şekilde düzenlemek.

Duz Metin
body {text-align: center; }

Böylece sayfadaki her şey ortalanacaktır. Fakat bizim istediğimiz sadece taşıyıcının (container) ortalanması ve diğerleri nesnelerin(yazır, resim...) taşıyıcının içinde sola yaslanması. Kodumuza son halini verip bütünleştirirsek css dosyamız şöyle olmalıdır

Duz Metin
body {text-align: center; }
#container {width: 760px; margin: 0 auto; text-align: left; }

Artık tamamen ortalanmış bir sitemiz var
Mesaj13.08.2007, 05:43 (UTC)    
Mesaj konusu:

kardeş tam olarak kodu verbilirmisin cssden tam alnamıyomda
Mesaj13.08.2007, 05:55 (UTC)    
Mesaj konusu:

genchababams yazmış:
kardeş tam olarak kodu verbilirmisin cssden tam alnamıyomda

bende Razz Razz şimdiden teşekkürler ayrıca Cool Cool
Mesaj13.08.2007, 06:22 (UTC)    
Mesaj konusu:

Var ki dediğim kodlara bakın ve okusanız anlayacaksınız saygılar.
Mesaj13.08.2007, 11:55 (UTC)    
Mesaj konusu:

walla pek bşi anlamadım ama son kod ise yaramıyor kanımca
Mesaj14.08.2007, 12:12 (UTC)    
Mesaj konusu:

ben sizden küçük bi şey istesem bir kod olarak varmı tasarım ayarlarında tasarımın üstündeki metin kısmına yazınca siteyi ortalayan var mı sizde
Mesaj14.08.2007, 13:05 (UTC)    
Mesaj konusu:

paylaşımın için tşkler
Mesaj17.08.2007, 18:21 (UTC)    
Mesaj konusu: bilgiler için saol

fakat bu ccs kullanımı bilmediğiğmden bu ortalama kolarını nereye yapıştıracağımı bilmiyorum bana yardımcı olurmusunuz şimdiden tşekkürler

www.emretuncer.tr.gg
Mesaj20.08.2007, 05:19 (UTC)    
Mesaj konusu:

arkadaşım paylaşımın için teşekkürler ama sen bu konuyu açmışsın ama bu kodların işe yaraya bilmesi için bizdeki tasarımların kodlarının elimizde olması gerekiyor kanımca o kodlara ulaşamayacağımız için sen bu kodları nereye nasıl uygulayarak sayfaları ortalıyacaksın merak ettim cevap verirsen sevinirim arkadaşlar açıklama bekliyor
Mesaj31.07.2008, 12:26 (UTC)    
Mesaj konusu:

valla pek bişey anlamadım.ametörlerin yapabileceği bi yol yokmu acaba
Mesaj31.07.2008, 12:30 (UTC)    
Mesaj konusu:

t-fashion yazmış:
valla pek bişey anlamadım.ametörlerin yapabileceği bi yol yokmu acaba


Konunun Tarihine Bakın .. 2007.. Lütfen Eski Konulara Cevap Yazmayın...
Sorununuz Sabit Başlıkları İnceleyin.. Site genişletme, Ortalama vs..
______________
www.ironarchives.tr.gg
Önceki mesajları göster:   


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Türkçe Çeviri: phpBB Türkiye & Erdem Çorapçıoğlu