Forum'da ara:
Ara


« Önceki başlık :: Sonraki başlık »  
Yazar Mesaj
Mesaj17.10.2009, 12:27 (UTC)    
Mesaj konusu: Yıllara göre Türkçe'de değişim [Genel Kültür]

Yıl 1965:"Karşıma aniden çıkınca ziyadesiyle mütehayyir oldum.Nasıl bir eda takınacağıma hüküm veremedim, adeta vecde geldim.Buna mukabil az bir müddet sonra kendime gelir gibi oldum, yüzünde beni fevkalade müsterih eden bir tebessüm vardı.Üstümü başımı toparladım, kendinden emin bir sesle 'Akşam- şerifleriniz hayrolsun!' dedim."
Yıl 1985:"Karşıma aniden çıkınca fevkalade şaşırdım.Nitekim ne yapacağıma hüküm veremedim, heyecandan ayaklarım titredi.Amma ve lakin kısa bir süre sonra kendime gelir gibi oldum, nitekim yüzünde beni ferahlatan bir gülümseme vardı.Üstüme çeki düzen verdim, kendinden emin bir sesle 'Hayırlı Akşamlar!' dedim."
Yıl 1995:"Karşıma birdenbire çıkınca çok şaşırdım.Fena halde kal geldi yani...
Ama bu iş bizi bozar dedim.Baktım o da bana bakıyor, bu iş tamamdır dedim.Opereyşın için doğruldum, artistik bir sesle 'Selam!' dedim."
Yıl 2005:"Abi onu karşımda öyle görünce çüş falan oldum yani...Oğlum bu iş bizi kasar dedim, fena göçeriz dedim, enjoy durumları yani...Ama concon muyum ki ben, baktım o da bana kesik...Felaket bittim abi, kısa mesaj attım en acilinden, gerekli informasyondan sonra koptum artık ben ve sordum:'Hav ar yu Neriman?' Olay bu kadar kolay!" Yıl 2007:"Walla tak dedi çkt. karsma. ben dumur tabi.Ben onu tanımıorm proflmde resmm olmamasna ramen bana msj atıodu. hawadn sudn konştk. 2.msjdan sora msn istdi. weresm ossa stn proflmde açkça belrtrm satn proflmde bi msnm olduu ama wermk istemediim ortaa çıkr. işte bu kişilksslerdn dolaı gerçktn kafa olnunla tanşmktn bile çekniorm. snunda ikmzde dstk nettn. tkrar bglandk. by by diybildm anck."
Yıl 2026:"Ven ay vaz si hör, ben çok yani öyle işte birden ... Off , ay dont nov abi yaa. Ama o da bana öyle baktı, if so aşık len bu.'Hay beybi!' Very good tamam. İnteresting bisey yani.Slm.Tşkr."
______________



En son komedyenbakkali tarafından 17.10.2009 15:48:07 tarihinde değiştirildi, toplam 1 kere değiştirildi
Mesaj17.10.2009, 12:28 (UTC)    
Mesaj konusu:

pardon başlık:"Yıllara Göre Türkçe'de Değişim" olcaktı.
______________

Mesaj17.10.2009, 12:31 (UTC)    
Mesaj konusu: Re: Yıl 1965:"Karşıma aniden çıkınca ziyadesiyle müteha

komedyenbakkali yazmış:
Yıl 1965:"Karşıma aniden çıkınca ziyadesiyle mütehayyir oldum.Nasıl bir eda takınacağıma hüküm veremedim, adeta vecde geldim.Buna mukabil az bir müddet sonra kendime gelir gibi oldum, yüzünde beni fevkalade müsterih eden bir tebessüm vardı.Üstümü başımı toparladım, kendinden emin bir sesle 'Akşam- şerifleriniz hayrolsun!' dedim."
Yıl 1985:"Karşıma aniden çıkınca fevkalade şaşırdım.Nitekim ne yapacağıma hüküm veremedim, heyecandan ayaklarım titredi.Amma ve lakin kısa bir süre sonra kendime gelir gibi oldum, nitekim yüzünde beni ferahlatan bir gülümseme vardı.Üstüme çeki düzen verdim, kendinden emin bir sesle 'Hayırlı Akşamlar!' dedim."
Yıl 1995:"Karşıma birdenbire çıkınca çok şaşırdım.Fena halde kal geldi yani...
Ama bu iş bizi bozar dedim.Baktım o da bana bakıyor, bu iş tamamdır dedim.Opereyşın için doğruldum, artistik bir sesle 'Selam!' dedim."
Yıl 2005:"Abi onu karşımda öyle görünce çüş falan oldum yani...Oğlum bu iş bizi kasar dedim, fena göçeriz dedim, enjoy durumları yani...Ama concon muyum ki ben, baktım o da bana kesik...Felaket bittim abi, kısa mesaj attım en acilinden, gerekli informasyondan sonra koptum artık ben ve sordum:'Hav ar yu Neriman?' Olay bu kadar kolay!" Yıl 2007:"Walla tak dedi çkt. karsma. ben dumur tabi.Ben onu tanımıorm proflmde resmm olmamasna ramen bana msj atıodu. hawadn sudn konştk. 2.msjdan sora msn istdi. weresm ossa stn proflmde açkça belrtrm satn proflmde bi msnm olduu ama wermk istemediim ortaa çıkr. işte bu kişilksslerdn dolaı gerçktn kafa olnunla tanşmktn bile çekniorm. snunda ikmzde dstk nettn. tkrar bglandk. by by diybildm anck."
Yıl 2026:"Ven ay vaz si hör, ben çok yani öyle işte birden ... Off , ay dont nov abi yaa. Ama o da bana öyle baktı, if so aşık len bu.'Hay beybi!' Very good tamam. İnteresting bisey yani.Slm.Tşkr."

EVET GİDEREK BU HALE GELİYOR DİLİMİZ
YOZLAŞIYORUZ MİLLET UYANIN
______________
BenimSitem1993 => İmza boyutunuz 3 satırdan büyük olduğundan düzenlendi.
Mesaj17.10.2009, 12:43 (UTC)    
Mesaj konusu:

Alıntı:
EVET GİDEREK BU HALE GELİYOR DİLİMİZ
YOZLAŞIYORUZ MİLLET UYANIN!!!


Crying or Very sad
______________
balikesirerdek.tr.gg ve exevolium.tr.gg adresleri şahsıma aittir. Smile
Mesaj17.10.2009, 15:37 (UTC)    
Mesaj konusu:

benimsitem1993 yazmış:
Alıntı:
EVET GİDEREK BU HALE GELİYOR DİLİMİZ
YOZLAŞIYORUZ MİLLET UYANIN!!!


Crying or Very sad

Wink
______________

Mesaj17.10.2009, 16:52 (UTC)    
Mesaj konusu:

1965 deki türkçe olcaktı
______________

Mesaj17.10.2009, 16:53 (UTC)    
Mesaj konusu:

ah ah yani Very Happy
______________

Mesaj18.10.2009, 18:07 (UTC)    
Mesaj konusu:

1965 deki ve 2026 da ki türkçe
Embarassed
2026 da ne olmuş böyle
______________

Mesaj18.10.2009, 18:17 (UTC)    
Mesaj konusu:

Mesaj24.10.2009, 12:32 (UTC)    
Mesaj konusu:

turkmayasi yazmış:
Merhaba,
herşeyde olduğu gibi önce kendimizden başlayalım güzel arkadaşım
Sevgiler

eğer floodtan bahsediyorsanız pardon
______________

Mesaj24.10.2009, 13:19 (UTC)    
Mesaj konusu:

Rezalet yaa.. işte Türkiye yavaş yavaş bu hale geliyor malesef Rolling Eyes Bana kalırsa 2026'da türkçe bu kadar kısaltmalı değilde %80 ingilizce %20 araya ingilizcesini tercüme edemediğin kelimeleri koyucaksın.Al sana türkçe işte! Sad
______________
> Web sitenizi radyomuzdan anons yaparak tanıtmamızı istermisin? > Üstelik tamamen ücretsiz! Tıkla > http://www.bedava-sitem.com/forum/viewtopic.php?t=132612
> Türkçemiz ile ilgili kendi yazdığım makaleyi okumak ister misin? Tıkla > http://www.bedava-sitem.com/forum/viewtopic.php?p=639445#639445
Mesaj25.10.2009, 15:50 (UTC)    
Mesaj konusu:

Daha önce verildi diye hatırlıyorum yada başka bir forumda görmüştüm...

Ama Türkçe'miz gittikçe batıyor.
İnsanlarımız hatta biz bile Türkçe yerine bildiğimiz İngilizce veya başka yabancı diller ile konuşarak karşımızdakine arstistlik yapıyoruz. Sanki çok marifet.

Düşünüyorumda biz genellikle İngilizce konuşarak hava atarız ama İngilizler'de Türkçe konuşarak birbirlerine hava atıyorlar mı ?
Sanmıyorum.

Dışarıya çıksak hiç anlamadığımız hiç bilmediğimiz yabancı dilde mağaza isimleri.

T-Shirt alıyoruz üzerinde anlamadığımız şeyler yabancı dil ile birşeyler yazıyor. Bu güzel deyip alıyoruzda ne malum üzerinde küfür, terbiyesiz birşey yazmadığı.

Hayatımızda hiç yemediğimiz yemeği bile tadarken acaba yemesemmi kötümüdür diye terettüt ederken üzerinde anlamını bilmediğimiz bir T-Shirt'ü alırken hiç terettüt etmiyoruz.

Slm Yerine = Selam
Bazı chat ortamlarında vs. "SLM" Yerine "Selam" Yazanı görmek çok zor.

Hatta Msnde Chatte nerde olursa olsun Türkçe'yi doğru kullanan kişiler ile dalga geçiyoruz Hatta onunla dalga geçerkende Türkçe'mizi katlediyoruz.

Madem Türkçe'yi katlediyorsun karşındaki düzgün konuşuyorsa neden onunla dalga geçipte karşıdakinide Türkçe'den çıkarıp adı olmayan bir dile sürükleriz ki! Hiç Anlamam bunu.
______________
Devredilme Falan Yok Tasarist Hala Beko'Da
Mesaj25.10.2009, 17:16 (UTC)    
Mesaj konusu:

tasarist yazmış:
Daha önce verildi diye hatırlıyorum yada başka bir forumda görmüştüm...

Ama Türkçe'miz gittikçe batıyor.
İnsanlarımız hatta biz bile Türkçe yerine bildiğimiz İngilizce veya başka yabancı diller ile konuşarak karşımızdakine arstistlik yapıyoruz. Sanki çok marifet.

Düşünüyorumda biz genellikle İngilizce konuşarak hava atarız ama İngilizler'de Türkçe konuşarak birbirlerine hava atıyorlar mı ?
Sanmıyorum.

Dışarıya çıksak hiç anlamadığımız hiç bilmediğimiz yabancı dilde mağaza isimleri.

T-Shirt alıyoruz üzerinde anlamadığımız şeyler yabancı dil ile birşeyler yazıyor. Bu güzel deyip alıyoruzda ne malum üzerinde küfür, terbiyesiz birşey yazmadığı.

Hayatımızda hiç yemediğimiz yemeği bile tadarken acaba yemesemmi kötümüdür diye terettüt ederken üzerinde anlamını bilmediğimiz bir T-Shirt'ü alırken hiç terettüt etmiyoruz.

Slm Yerine = Selam
Bazı chat ortamlarında vs. "SLM" Yerine "Selam" Yazanı görmek çok zor.

Hatta Msnde Chatte nerde olursa olsun Türkçe'yi doğru kullanan kişiler ile dalga geçiyoruz Hatta onunla dalga geçerkende Türkçe'mizi katlediyoruz.

Madem Türkçe'yi katlediyorsun karşındaki düzgün konuşuyorsa neden onunla dalga geçipte karşıdakinide Türkçe'den çıkarıp adı olmayan bir dile sürükleriz ki! Hiç Anlamam bunu.

Wink
______________

Önceki mesajları göster:   


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Türkçe Çeviri: phpBB Türkiye & Erdem Çorapçıoğlu