Forum'da ara:
Ara


Yazar Mesaj
Mesaj23.08.2007, 20:48 (UTC)    
Mesaj konusu: MUHAKKAK MUHAKKAK MUHAKKAK OKUYUN

Arkadaşlar sitelerimizin bu büyük internet dünyasında yeri olsun diyorsak,Emeği esirgemeyelim.
VE BU METNİ MUHAKKAK OKUYUN.
HA BU ÖRNEKLERDE BİR SİTE GÖRMEK İSTİYORSANIZ SİTEMİ ZİYARET EDİNİZ...

1. Web Sitenize İsim Seçimi:


Web sitenize adam gibi bir isim seçin ne demek? yani bir reklam firmanız var ve bir web sitesi adı alacaksanız içinde mutlaka reklam kelimesi geçsin. Ama reklam kelimesi çok uzun bir alanadı almanıza da neden olmasın. mesela degisimreklamcilik.com veya cokkalitelireklamevi.com.tr. Bu tip uzun alan adları kısa isimli alan adları karşısında daha şanssızdır. Reklam kelimesi için en güzel isim www.reklam.com olur.Ama bu isimler genelde kapışıldığı için alternatifler üretebilirsiniz. Mesala .org,.net,.info gibi alan adı uzantılarını tercih edebilirsiniz.Ama bence en akıllıca olanı reklamx.com yada reklamci.com gibi kısa değişikliklerle cinfikirlik yapmak daha hayırlı olur sizin için. Firma adınız mutlaka alan adınız içinde geçmesin. Bu size uzun isimden dolayı dezavantaj getirir haberiniz olsun.

Kısa ama etkili alan adı seçin:

2.Web sitenizi olabildiği kadar basit tasarlayın: www.filanca.com
Web sitenizi cafcaflı yapacam diye içerikten mahrum bırakmayın. Google web sayfalarınızı belli zamanlarda gezer ve içeriğinizi kedi veri tabanına indirir. Hadi ordan demeyin adamlar bunu resmen yapıyor. Bunu yaparken aman da ne güzel tasarımı varmış rengarenk felanda demiyor ne yazık ki. Google'nin sitenizi karıncaların dünyayı gördüğü gibi gördüğünü biliyormuydunuz? Şimdi karıncalar nasıl görüyor diye sorabilirsiniz. Bende bilmiyorum:) ama google'ın nasıl gördüğünü öğrenmek için Lynx Browser 'ı bilgisayarınıza bir indirin ve deneyin.Ve göreceksinizki o flash animasyonları java scriptler cafcaflı gifler jpegler ne hale düşmüş. Tek önemli olan text text text yani türkçesi metin metin metin Smile

Önemli olan içerik:

3.Web sitenizindeki meta taglarının hakkını verin:
Aşağıda örnekleri bulunan hususlara mutlaka ama mutlaka uyun.


(title) SEO (Search Engine Optimization) Nedir ? (/title):


Açıklaması: title : Sayfanın ana konusu yada temel açıklaması. Arama motorları için en önemli meta (title) etiketidir. 80 karekteri geçmemesi gerekmektedir.80 karekterden sonrası ignore edilir.

(meta name="description" content="meta degiskenleri")
Açıklaması: description : Sayfanın tanımı. 200 karekteri geçmemesi gerekmetedir.

(meta name="keywords" content="seo optimization, seo tool, search engine optimization, meta tag optimization services")
keywords : Arama motorları için sayfa içeriğini tanımlayacak sözcükler. Kelimeler arasında mutlaka virgül olması gerekmekte ve 20 kelimeyi geçmemesi gerekmektedir. Çok fazla kelime eklerseniz sitenizi spam yapıyor diye arama motorları aşağı sıralara çeker.


Aynı kelimeyi defalarca tekrar etmekte spam sayılmaktadır.


"program program program " gibi yazmak yerine "program, programlar, program download, pırogram, pırogıram, pirogram" şeklinde yazım yanlışlarını yapacak kişileride düşünüp , bu kişilerinde sitenizi bulmasını sağlayıcı kelimeleri yazmak fayda getirmektedir. insanların %15 kadarlık bir kısmı yazım yanlışı yapıp arama yaptığı, arama motorları tarafından açıklanmıştır. Diyelimki online şemsiye satışı yapan bir sitesiniz. Keyword kısmına şemsiye ile ilişkili kelimelerin yanına mutlaka "şemşiye" kelimesinide eklemek gerekmektedir. Her 100 kişiden 15 kişisi şemşiye yazacaktır. Bu kişileride elinizden kaçırmamak için yada rakip sitelere kaptırmamak için mutlaka yazılmalıdır.

(meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=windows-1254")www.filanca.com
Açıklaması: charset=windows-1254 : tarayıcı Windows'ta Türkçe karakter seti kullanır.

(meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=iso-8859-9")
Açıklaması: charset=iso-8859-9 : tarayıcı Windows dışı uygulamalarda Türkçe karakter seti kullanır.

(meta http-equiv="refresh" content="10; URL=dosya.html")
Açıklaması: ismi belirtilen dosya 10 saniye sonra otomatik olarak yüklensin

(meta name="abstract" content="SEO (Search Engine Optimization) Nedir")
Açıklaması: abstract : Arama motorları için sayfa içeriğini tanıtan tek bir cümle (description yerine tercih ediliyor)

(meta name="author" content="Mert öğüt ")
author : sayfayı hazırlayan kişi yada kurum

(meta name="classification" content="Internet Marketing")
classification : Sayfanın kategorisi en fazla 2 kelime içermesi önerilir.(Politics, Finance, Business, web hosting gibi)

(meta name="copyright" content= "28 şubat 2006 Filanca.com ")
copyright : programın yayın hakkının sahibi


(meta name="distribution" content="Global / Local")
distribution : Sayfa içeriği kime hitap ediyor (Yerel, Genel)

(meta name="content-language" content="tr")
language : Sayfada kullanılan dil

(meta name="rating" content="General / Mature / Adult")
rating : Sayfa içeriği kime yönelik. Eger herkese yönelikse "All" yapılmalıdır.

(meta name="resource-type" content="document")
resource-type : Sayfa içeriğinin tipi (doküman)

(meta name="robots" content="index, follow")
robots : Robotun nasıl çalışacağını belirtir
index / noindex : sayfayı arşive alır / almaz
follow / nofollow : sayfaya bağlı diğer sayfaları da tarayıp endeksler / endekslemez
imageindex / noimageindex : resimleri endeksle / endeksleme
imageclick / noimageclick : resim linklerinin endeksle / endeksleme
archive / noarchive : sayfayı arşivine al / alma (Google için özel)
all : sayfanın her şeyi arşive alınır
www.filanca.com
(meta name="revisit-after" content="7 days")
revisit-after : Robot sayfayı 7 gün sonra tekrar ziyaret eder.

(meta http-equiv="cache-control" content="no-cache")
cache-control: sayfa arama motoru tarafından arşivlenmez.

(meta http-equiv="expires" content="14 feb 2006")
(meta http-equiv="expires" content="0")


Duyurduğunuz aktivitenin tarihini belirtir. Tarihe yaklaştıkça arama motorları sayfanızı daha üst sıralarda listeler.
Tarih geçtiğinde artık bu sayfa listelenmez. Sitenizin özel birgün için bölümü varsa örnegin 14 şubat bu kodu kullanmanız fayda sağlar

(meta http-equiv="pragma" content="no-cache")
sayfa cache'e atılmaz, her tazelendiğinde kaynağından yeniden okunur.

(meta http-equiv="reply-to" content="velhasil( at )filanca.com")
sayfayla ilgili e-postaların gönderileceği adresi belirtir.

(meta http-equiv="window-target" content="_top")
sayfanın bir frame içinde açılmasını engeller.




Meta taglarınızın durumunu test etmek için Bu linki kullanın.


3. Web sitenizin tam olarak bittiğinden emin olun ve Arama Motoru dünyasına girin:



Web sayfanızın içeriğini sonra hazırlarım düşüncesiyle sakın sallayıp sona atmayın. Buna önem verin çünkü şimdiki adım olan arama motorlarına kayıt için en önemli husus tam olarak bitmiş bir sitedir.

En önemli ve listenin başındaki isim Dmoz.org :



Dmoz bu işin babasıdır. Dünyanın en büyük açık dizin projesidir ve buraya eklediğiniz siteniz zaman içinde tüm seçkin arama motorlarının dizinine girer. Nasıl ekleneceğini merak edenlere bu linki bir tıkla isterseniz derim:)



Daha sonra sırada Google var:



Bu linki kullanarak dünyanın en çok tercih edilen arama motorunda yerinizi alabilirsiniz.



Ve üçüncü olarak Yahoo var sırada:



Bu linki tıklarsanız Yahoo ya yerleşebilirsiniz.



Sonrası size kalmış derim ben. Bence bunlar yeter ama illa dahada ekleyeceğim diyorsanız. O zaman bileğe kuvvet derim ve içlerinde Türk arama motorlarının da bulunduğu tüm arama motorlarının Site Ekle , Submit Site , Link Ekle gibi linklerini kovalayıp sitenizi oralara da eklersiniz.www.filanca.com


4. Google SiteMap'e üye olun:



Google'ın bir tane Böceği vardır. Ve bu böcek siteleri fıldır fıldır gezmektedir. Çok çalışkan olduğu kadar ama yardıma da ihtiyac duymaktadır. İşte Google Sitemap bu işe yarıyor. Amaç web sitenizin bulunduğu alanın içine yerleştireceğiniz sitemap.xml dosyasını google sitemap'e üye olarak eklemek. Bu sitemap.xml dosyası içinde web sitenizde sayfalar ile ilgili bazı bilgiler bulunuyor. Bunu elle hazırlamak zahmetli bir iştir. O yüzden gsitecrawler bu iş için kullanabileceğiniz en uygun programdır. Google sitemap sitenizi bir adım öne çıkaran önemli bir etkendir.


5. BackLink alın:



Olayın mantığı şudur: Bir site ne kadar faydalı ise o kadar link vereni vardır. Bol bol diğer sitelerden link alın. Bunu yapmak için öncelikle Türk arama motorlarının site ekle linklerini kullanın.


6. Rakiplerinizi iyi tanıyın:



Google açısından bazı önemli noktalar vardır. Mesela her saf site editörünün gençlik zamanında yaptığı hatalardan biri olan sitesine gizli kelime, gizli link gömmek gibi... Sitemi alakalı alakasız herkes bulsun diye 1pt büyüklüğünde karınca duası gibi beyaz renkli metinler eklenmiş bir web sayfası google tarafından spam yapıyor olarak kabul edilir ve BAN'lanır. Yani kıçına tekme yer Smile buna benzer başka kurallarda var. Bunlara burayı tıklayarak ulaşabilirsiniz Webmaster Guidelines. Peki şimdi ne yapacağız? Tabiki bu saflığı yapmış olan rakip siteleri google'a gammazlıyacağız. Bu sayede bizden daha üst pagerank sahibi bir siteyi geride bırakmış olacağız. Bunun için Google Spam Report'u kullanabilirsiniz.


7. PageRank güncellenir:



O iş biraz zor ve beklemek gerekiyor!

Ama çok merak ediyorsanız burdan takip edebilirsiniz. Hiçbir zaman garantisi yoktur bu işin. Yani bir sırası var ama tarih konusunda birşey diyemem. Zaten takip edebilirsiniz dediğim sayfada bunları sizde farkedebilirsiniz.



BAŞARILAR DİLERİM..
Önceki mesajları göster:   


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Türkçe Çeviri: phpBB Türkiye & Erdem Çorapçıoğlu