Forum'da ara:
Ara


« Önceki başlık :: Sonraki başlık »  
Yazar Mesaj
Mesaj25.07.2008, 19:11 (UTC)    
Mesaj konusu: Gençler Duruşunuza dikkat edin !!

Eğilirken belinizi tutuyor ya da uykudan ağrıyla mı uyanıyorsunuz? Uzmanlar bu sıkıntılarından kurtulmak için uygulayabileceğiniz küçük ipuçlarını sıraladı.


Korunma yöntemleri
"Doğru durusu öğrenerek belinize yüklenmeyi azaltabilirsiniz. Bel ağrılarının dörtte üçü korunma ile önlenebilir" dedi. Uzmanlar, belimizi korumak için su önerilerde bulundu:
Durusu iyileştirme

Düzgün duruş boyun, sırt ve beldeki kavislerin dengeli ve uyum içinde olması demektir. Ayakta ve oturma sırasında kötü duruşta bu kavislerin artması ya da azalması ile diskler, kaslar, bağlar ve eklemlerde zorlanmayla ağrı oluşur. Aşağıdaki öneriler duruşunuzu iyileştirmenizde yardımcı olacaktır.
Ayakta dururken:

* Omurganızın kavislerini koruyun. Öne ya da arkaya eğilmeden düzgün durun.
* Her iki ayağınızın üzerine eşit ağırlık verin.
* Karninizi ve çenenizi hafifçe içeriye çekin.
* Her iki ayak tabanınızı yere 10–15 cm aralıklı olarak basın.
Düzgün oturma

Oturduğunuz yer ne çok sert ne de yumuşak olmalı, kol koyma yerlerinin, oturma yerinin ve arkalığının yüksekliği ve eğimi size uygun olmalıdır.
Otururken omurganızın zorlanmaması için:
* Bel kanisinizi küçük bir yastık veya bel desteği ile destekleyin.
* Kalçalarınızı oturma yerinin arkasına dayayın.
* Dizlerinizi ve kalçalarınızı dik açıda olacak şekilde tutun.
* Kollarınızı kolluğa dirsekleriniz dik açıda oluşturacak şekilde koyun.
* Ayak tabanlarımızı yerle tam temas ettirin.
DÜZGÜN UYUMA

Çoğu kimse sabah yatağından bel ağrısıyla uyanır. Bunun nedeni, sıklıkla kötü yataklar ve uyuma pozisyonlarıdır. Ağrısız sabahlar için aşağıdaki önerilere dikkat edin:
* Yattığınız yer düz, ne çok sert, ne de çok yumuşak olmalıdır.
* Yastığınız ince olmalı ve boyun kanisinizi desteklemelidir.
* Ağrılı dönemlerde sırt üstü yattığınızda, belinizin ve dizlerinizin altını küçük bir yastıkla destekleyin. Yan yattığınızda da dizlerinizin arasına küçük bir yastık koyun.
Öne eğilme

Öne eğilme yerine, omurga kavislerini koruyarak, dizlerinizi bükerek çömelmeyi tercih edin.
Ağırlık kaldırma

Ağırlık taşırken orta hatta ve gövdeye yakin tutulmalıdır. Doğru ağırlık kaldırmak için bu önerileri göz önünde tutun:
* Dengeli bir duruş sağlayabilmek için geniş bir destek alanı oluşturun.
* Belinizi öne eğmeden, omurganızı düzgün tutarak, kavislerini koruyarak, kalça ve dizlerden bükerek çömelin.
* Orta hatta ve gövdenize yakin tutun ve omurganızın düzgünlüğünü koruyarak doğrulun.
* Cismi itmek veya çekmek gerekiyorsa itmek beli daha az zorladığı için itin.
Günlük isler

Yatak yapma, ev temizliği, ütü yapma, yemek yapma gibi ev isleri sırasında, alışverişte, seyahatte, bahçe islerinde omurganızı düzgün tutmaya, öne eğilirken dizlerinizi bükmeye özen gösterin.
Kondisyon

Kondisyonun Çeşitli fiziksel etkinlik ve egzersizlerle iyileştirilmesi bel ağrısında korunma ve tedavide önemli bir rol oynar. Kondisyon belirli bir programla yürütülen, yüzme, yürüme, koşma, bisiklete binme gibi aktivitelerle iyileştirilir. Bazı basit egzersizler ve ağırlık kaldırma da kondisyonu iyileştirmede yardımcı olabilir.
Sigarayı bırakma

Sigara, omur, disk ve diğer yapıların kanlanmasını bozarak bel ve boyun ağrısı olasılığını arttırır. Omurgayı korumak ve diğer zararlı etkilerinden korunmak amacıyla sigara içilmemesi önerilir.
Ergonomik mekânlar
İsin ergonomik olması demek; isin, çalışanın anatomik, fizyolojik ve psikolojik yapısına uygun olmasıdır. Çalışanlarda ergonomik düzenlemeler ve korunma eğitimleri omurga hastalıklarından korunmada etkilidir.
spor çok önemli
spor, hareketli ve sağlıklı yasam için en güzel etkinliktir. Bel sağlığı için en iyi sporlar yürüme, yüzme ve bisiklete binmektir. Ani, beklenmedik ve zorlayıcı hareketlerle yapılan futbol, basketbol, kürek çekme, tenis, golf gibi sporlar beliniz için zararlıdır. spor sırasında yanlış hareketler yapılması ve kötü tasarlanmış aletler kullanılması bel ağrılarına sebep olur.
______________
ArrowŞekilli NicklerArrowYaptıgımOyunlar ArrowÜrünlerimArrowYaptıgımProgramlarArrowresimlerArrowSiteni ekleArrowChat/SohbetArrow3D GaleriArrowBen_Kimim?ArrowDost DestekçilerArrowForumArrowAdınıza GöreAşkArrowDestekOlArrowFalCrying or Very sadCrying or Very sadCrying or Very sadNeden mi?Crying or Very sadCrying or Very sadCrying or Very sad
Mesaj25.07.2008, 19:48 (UTC)    
Mesaj konusu:

Mesaj01.08.2008, 13:07 (UTC)    
Mesaj konusu:

valla dik durunca yoruluyorum ama seni mi kırcam dik durayım bari Very Happy
Mesaj03.08.2008, 04:04 (UTC)    
Mesaj konusu:

pc başında insan nası dik durabilirki Mr. Green
______________


Mesaj03.08.2008, 18:31 (UTC)    
Mesaj konusu:

seonet yazmış:
pc başında insan nası dik durabilirki Mr. Green

Katılıyorum. Very Happy Mr. Green Mr. Green
Önceki mesajları göster:   


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Türkçe Çeviri: phpBB Türkiye & Erdem Çorapçıoğlu