PageRank (PR) Nedir ?
PageRank (kısaca PR olarak kullanılıyor), Google'un bır sayfanın değerini belirtmek için 0 ile 10 arasında verdiği bir rakamdır. PageRank (PR) Google'un tescilli markasıdır ve telıf hakkı Google'a aittir.
Google bir sayfanın değerini ölçmek için diğer arama motorlarının gibi sadece Link Popülerliği'ni (Link Popularity) dikkate almaz. Bunun yanında Link veren sayfanın PageRank (PR) değerini de hesaba katmalı.
PageRank'ın Kullanımı
Google uzun süre boyunca PageRank'ı SERP (Arama Sonuç Sayfası) için önemli bir kriter olarak almıştır. Bu durumda iyi bir PageRank sayfanızın Arama Sonucunda ilk sayfada yer almanızı sağlıyordu. Bu sistemin kötüye kullanımı ve manipülasyonlar nedeniyle Google bu kritere verdiği önemi azalttı. Şu anki genel kanı : bir sayfanın SERP'deki yeri (Ranking) için , PageRank sadece iki çok güçlü sayfa arasında ayırım yapmakta zorlandığında dikkate alınıyor.
Ama yüksek bir PageRank'a sahipseniz Google'un Örümcekleri (Spider - Crawler) ve Googlebot tarafından öncelikli olarak sayfanız sıkça ziyaret edilir. Örneğin PR (PageRank) 'ı 6 olan bir site Googlebot un her gün sitesini gezeceğini hesaba katmalı.
______________