Forum'da ara:
Ara


Yazar Mesaj
Mesaj25.09.2008, 07:13 (UTC)    
Mesaj konusu: seo programları indir download sitemap

Bhead, ufak boyutuna rağmen birçok fonksiyonu içinde barındıran bedava bir program. Çok gelişmiş bir meta tag oluşturucusu olmasının yanında, sayfanızdaki HEAD bölümünün tamamını size gerek duymadan oluşturabiliyor. Beraberinde ufak bir CSS editörüyle birlikte gelen bu program ayrıca renk seçici programını da bünyesinde bulunduruyor. Eğer İngilizce içerikli bir site yapıyorsanız imla hatalarını düzeltebiliyor. Kod hatalarını da size gösteriyor. Anahtar kelimelerinizi (keywords) ve tanımlarınızı (de******ion) herhangi bir dosyadan da programa aktarabiliyorsunuz.

Metty Meta Tag Maker
Meta Tag ile ilgili eğer hiçbir bilginiz yok ise bu program size göre. Sayfanızı efektif olarak indekslemenizi sağlaycak 33'e kadar meta tag desteklemektedir.

Search Engine Buddy
Bu bedava program sayfanızı gerek webde gerek bilgisayarınızda tarayarak en iyi meta tag kombinasyonlarını üretip size sunar. Arama motorlarının kriterlerine uygun olarak içeriğe en uygun şekilde düzenlemeler yapar.

MetaWizard
Gayet ufak ve basit bir program. "Yaa kardeşim ben kasamam, en azından meta tag diye birşeyim olsun" diyorsanız hemen bunu indirin. Basit bir şekilde gerekli etiketleri size sunacaktır.

LİNK KONTROL PROGRAMLARI
CheckWeb
Sadece 74KB boyutundaki bu marifetli program html sayfaları online veya offline olarak tarayıp, size bozuk linkleri (eğer varsa) ve sayfa boyutuyla ilgili bilgileri veriyor.

Mihov Link Checker
Bir offilne sayfada veya webdeki online html üzerinde çoklu link analizi yapmaktadır. Her linkin nereye yönlendiğini, eksik olup olmadığı, hatalı olup olmadığını veya linkin karşısındaki servisin erişilebilir olup olmadığını gösterir. Linkleri text dosyası olarak dışarıya otomatik olarak alabilmektedir.

Site Link Checker
Aynı özelliklere sahip bir link kontrol programı daha. Farklı bir arayüzü var. Gayet rahat bir şekilde hatalı ve hatasız linklerinizin listesini size raporlayan bir program.

Link Popülerlik Ölçücüler
Bu programlar sitenize link vermesi için anlaştığınız kişilerin linkleri kaldırıp kaldırmadığını öğrenmenizi veya haberiniz bile olmadan sitenize kimlerin link verdiğini öğrenmenizi sağlar.

Indexa
Java ile yazılmış olan bu ufak program Google Pagerank'inizi ve Google, Yahoo, MSN, Altavista ve ALLtheWeb'de görüntülenen backlinkleri (internet üzerindeki diğer sitelerin sizin sitenize direkt verdiği linkler) raporlayan faydalı bir program. Tek kusuru bedava şeklinde kullanmak isterseniz 4 adresi ve 2 arama motorunu aynı anda kullandırması.

BackLinks Master
Kimlerin sitenize link verdiğini bulan bir program. Linklerin direkt gelip gelmediğini ve linkin verildiği kelimelerin ne olduğunu listeler.

Genel SEO Araçları
SEO Surf
SEO Surf çok işlevsel bir program. Saymakla bitmeyen özelliklere sahip. Bunlardan bir kaçını kewyord analizi, SEO sayfa analizi, Backlink analizi ve yönetimi ve arama motoru analizi olarak sayabiliriz.

Keyword Crawler
Bu gelişmiş program ise sayfanızı tarayarak keywordlerinizi analiz edip bu keywordleri internet üzerinde en çok kullanılanlarla karşlaştırır. Ayrıca kelimelerin yoğunluğunu ölçer, Google Pagerank sorgulaması yapar, içe ve dışa verilmiş linkleri listeleyip, hangisinin çalışıp çalışmadığını söyler. Tüm bunlara ek olarak da xml formatında sitemap hazırlar. Daha ne yapsın?




Good Keywords v2
Program sizin siteniz için en iyi anahtar kelimeyi buluyor. Anahtar kelime tavsiyesinin dışındaki ekstra özellikleri ise; tamlama oluşturma, yanlış yazılmış kelime alternatiflerini çıkarma, site ve link popüleritesini bulma.

Golder Phrases
Bir çok kişi sitenizi arama motorlarından arayarak buluyor. Sitenizde bu bilgiler log dosyalarında kayıtlı. Bu program o büyük verileri kullanarak size arama kelimelerini, kelime gruplarını ve her kelimede arama motorlarında kaçıncı sırada çıktığınızı gösteriyor. Ayrıca size hangi tamlamaların kullanılmadığını da raporluyor

PPC Keyword Generator
Harikulade bir program. Birkaç saniye içinde 100lerce tamlama permütasyon yoluyla üretebilip aynılarını eleyip size dosya halinde dışarıya verebiliyor.

Hixus Keyword Inventor
Popüler anahtar kelime bulmanızı hızlandırıyor.

e3KWDCheck
Her türlü dosyayı programa yükleyip içinde geçen kelimeleri analiz ederek, ne sıklıkla kullanıldığını ve yoğunluk oranını öğrenebilirsiniz. Program ayrıca ufak bi adress çubuğuna da sahip. İsterseniz herhangi bir sayfayı analiz edebilirsiniz. Üstelik proxy de destekliyor

Keyword Digger
50kb olmasına rağmen çok iş gören bir program. Overture un bir ay önceki verilerini kullanarak yazdığınız kelimeyle ilgili en çok aranan kelime gruplarını size veriyor. Trendleri takip etmek için oldukça faydalı

AnalogX Keyword Extractor
Herhangi bir websitesinden anahtar kelimeleri toplar, düzenler ve kullanım oranlarına ve pozisyonlarına göre onları indeksler. İndeksledikten sonra sonuçları arama motorları için ağırlık faktörleri ve anahtar kelime kriterlerine göre düzenleyebilirsiniz. Eski olmasına rağmen hala kullanışlı. Ne de olsa AnalogX'den.

eXactMapper Lite
Bir siteniz var ve buna site haritası eklemek istiyorsunuz. Ancak tüm linkleri tek tek nasıl bir hiyerarşi içerisinde listeleyeceğinizi bilmiyorsunuz. Daha doğrusu zor geliyor, çünkü 100 lerce sayfanız var. Tam bu noktada işinizi kolaylaştıracak bir program geliyor imdadınıza. Hem tüm linklerinizi sizin için tarıyor, sayfaları alt sayfalara ayırıyor ve daha sonra size bunu bir windowstaki explorer gibi ağaç kırılımlarıyla dhtml veya html kodu olarak veriyor. Size ise sadece o kodu sitenize yerleştirmek kalıyor.

Site Map Builder .NET
Eğer otomatik Google XML Sitemap alan bir CMS kullanmıyorsanız bu işi manuel yolla halletmeniz gerekecektir. Bu bedava program ise tam size göre. Program otomatik olarak sitenizin Google uyumlu haritasını çıkartıyor. Sizin yapmanız gereken ise oluşturulmuş dosyayı google'a kaydetmek. Böylelikle arama motoruna sitenizin taranmasında bir mani olmadığını hangi sıklıkla taranmasını istediğinizle ilgili bilgiler google a ulaşıyor. Program için .Net Framework yüklemiş olmanız lazım.

Sitemap Creator
Platform: Tüm Windows sürümleri

Bu ufak program kendi bilgisayarında veya sitesinin bulunduğu harddiske erişme imkanı olanlar için hazırlanmış. Sitenin bulunduğu klasörü programa gösterdiğinizde otomatik olarak bir site haritası çıkarıyor. Programda çeşitli makrolar kullanabiliyorsunuz.

Sitemap 4 traffic
Sitenizi tarayarak html veya google site haritası (sitemap) çıkartabiliyor. Bozuk linklerinizi kontrol ediyor ve sitenizin dosyalarını yedekliyor. Program .Net Framework 1.1 veya üstünü istiyor. Güzel ve kullanışlı olmasına rağmen ufak tefek hataları (bug) var.

Rank Tracker
5 mb büyüklüğündeki bu inanılmaz faydalı program ile sitelerin sıralama / değerini (rank) öğrenebilirsiniz. Bu sırlamaları tam 41 arama motoru üzerinden bedava olarak izleyebilir eğer Google ve Yahoo API'niz varsa kullanabilirsiniz. Sınırsız sayıda kelimenin sizin sitenizde arama motorlarında kaçıncı sırada gözüktüğünü görebilir ve bunları günlük, haftallık ve aylık olarak otomatik bir şekilde raporlamasını ve raporları grafik şeklinde göstermesini sağlayabilirsiniz. Program Java Runtime Environment (JRE) 1.4 gerektirmektedir.

WebCEO
22 mb büyüklüğündeki bu programın maharetleri anlatmakla bitmiyor. Sadece arama motorlarında kelimelerinizin sıralamasını göstermeyip siteniz için optimizasyon önerileri sunuyor. Arama motorlarına otomatik veya manuel kayıt yapmanızı kolaylaştıracak özelliklerinden bahsetmiyorum bile. Raporlama sistemi harikulade. Bu programa sahip olmayan bir webmaster olmamalı. Bedava versiyonunu indireceğiniz WebCEO birçok işlevi içerisinde bulunduran nadide programlardan biri. Alışması zaman alabilir ama alıştıktan sonra bırakamayacaksınız

PaRaMeter
1 mb boyutu ile Google PageRank™ kontrol etme aracı. İstedğiniz kadar siteyi bir anda kontrol edebiliyorsunuz.

M6.net PageRank Checker
0,5 mb boyutunda bir diğer Google PageRank™ kontrol edici.

bu programları indirmek için programın ismini google de aratın sitemizde program download yasaktır bu pro ların çoğunu inndir.com da bulabilirsiniz
______________

SİZLER İÇİN RENKLİ BİR PLATFORM GENİŞ PORTAL WEBMASTER KADINCA VE HERŞEY BURADA
Mesaj25.09.2008, 07:15 (UTC)    
Mesaj konusu: google pr yükseltme ilk sıralarda çıkma indexletme yöntemler

pr pagerank nedir: google pr googenin sitmize verdigi deger olcusudur google pr yi kendi yaratmistir ve kendi kullanmistir bu pr yonetimni kullanan baska bir arama motoru yoktur.aslinda googleyi rakiplerinden ayiran en onemli ozellik de bu pr ve cok guncel olan googlebot udur.pr google tarafindan aciklandi ama hala pr nin tam detaylarini bilmek mmkun degil.

google pr yi hangi kriterlere göre verir: içeriği copy/paste yani diğer sitelerden çalıntı içeriği olmayan yani orjinal içeriği olan sitelere yüksek pr verir ve ayrıca bu siteleri çok sever hiç o sitelerden çıkmaz desem yeridir
birde sitenize dışardan ne kadar çok link verilirse pr değeriniz atrar pr değeri yüksek sitelerden link alırsanız örn pr6 bir siteden link alırsanız pr değeriniz en az 1 en fazla 4 olabilir
site içi bağlantılar da çok önemlidir google bir siteyi indexlemek için geldiğinde o sayfadaki linklere de bakar bunun için site içi linkler verin örn herhangi bir konudan diğer bir konuya link verin çok yararını göreceksiniz



pr si yüksek sitelerden link alın link değişimi yapın

pr degisim nasil yapacagiz?

1.pr degisim pr si yuksek sitelerden yapilacak.

2.eger link karsiliksizsa super olur google pr nizi daha cok yukseltir.(karsiliksiz link:karsidaki site size link vercek fakat siz vermiceksiniz.)

3.capraz link:karsiliksiz linkin hilseidir capraz link.nasil yapilir?
sizin siteniziden karsidaki siteye link verceniz .karsidaki de baska sitesinden sizin siteye link vercek.yanliz karsidaki kisinin siteleri ayni hostta olmicak google yine farkediyor.

4.toplistler e sitemizi ekliyecegiz yukarida toplist sitelerini vermistik.

5.sizi verilen link soyle olursa ise yaramaz.

www.linksitesi.com/cikis5467www.googlebot.blogcu.com bu link verme sekli pr nize hicbir etki yapmaz.boyle toplist sitelerine uye olmayan bosa uye olursunuz.

6.forumlara eklemek.sitenizi pr si yuksek forumlara ekliyeceksiniz.yani pr si yuksek bir sayfa bulup o sayfaya sitenizi yazacaksinz.site izin vermiceyecktir ama siiz imzaniza koyun ve o safada saol tesekkurler gibi yorumlar yapin.turk forumlari genelde dusuk pr li olur.yapanci orjinal forumlara girin

pr degerleri degismis olabilir siz yinede kontrol edin.
www.vbulletin.com pr=6
www.sipmlemachines.org pr=8
www.mybb.de pr=7

7.pr si yuksek sitelere reklam vermek.biraz pahali bir yontem.

8.senin sitenle alakli sitelerle pr degisimi yaprsan pr icin daha faydali olur.google sayfa icindeki keywords leri secerek sayfalarin iceriginin ayni olup olmadinigini anlar.

9.::::title:::: google pr den once sayfanizin titlesine bakar(title:sayfanizin ustundeki baslik gibi bisey)tabiki pr si yuksek olan titleler daha once cikarlar.sitenizle alakali kelimeleri mutlaka sitenizin titlesine yazin.

10.alan adi.com google titleden oncede alan adina bakar.alan adinizin sitenizi yansitmasi sizin icin iyi olur.ornek olarak mp3 diye aratan biri

www.googlebot.blogcu.com
www.gençlik.com
burda ikisinin pr si esit ise googleı diye aratan birine google bot daha once cikacaktir.

11.kusadasi09.blogcu.com google de subdomain icin bir derece karlisiniz cunki goole subdiomaini yeni bir alana adi gibi kavrar.fakat her yaptiginiz subdomainli sayfayla ayri ayri pr degimsi yapmak zorundaisniz.

12.forum siteleri google forum siteleini pek sevmez forum sitelreini genelde normal sitelrden sonra cikarir.

: spamlar :

googlede spam yaparakta ustte cikabilirsiniz.pek yasal degildir ama baya hit kazanabilirsiniz.aslinda pek anlatmak istemiyorum ama sadece bilgilenin diye anlatiyorum.sakin uygulamayin anlattiklarimi.

spam nasil yapilir?

1.sayfanin arka plan rengiyle ayni renkte keywords sozcuklerle sayfanin altini donatmak.googlebot 200 kelimeye kadar tanir sitenize giren ziyaretciler goremez bile.fakat son zamanlarda google bu tur spam yapan siteleri banliyor ve arsivinden silerek cezalandiriyor.hatta buyuk siteleri bile cezalandiriyor.sure belli degil tamamen googlenin insafina kalmis birsey.


ve en sonuncusu

adwords reklamlar?

adwords nedir?

kisaca web sitenizin reklamini google arama sonuclarindan cikaracak reklamlar vermek.www.google.com/adwords giriyorusuuz ve uye oluyorsunuz.kredi karti ile reklaminizin cikmasini istediginiz kadar para veriyorsunuz.googlede keywordslari yaziyorsunuz ve o kelimeler aranndiginda siteniz ust siralrda cikiyor.pahali bir yontem. ama cok hit getirir.

google pr nasil ogrenilir?

google toolbari indirin(ingilizce olani) ve toolbarin ustunde pr degeriniz yaziyor.
indirmeden de http://www.iwebtool.com/pagerank_checker dan ogrenebilriniz.
______________

SİZLER İÇİN RENKLİ BİR PLATFORM GENİŞ PORTAL WEBMASTER KADINCA VE HERŞEY BURADA
Mesaj04.10.2008, 22:40 (UTC)    
Mesaj konusu: google analytics üye olma (resimli)

google analytics üye olma (resimli)

http://www.bedava-sitem.com/forum/viewtopic.php?t=56578
______________

SİZLER İÇİN RENKLİ BİR PLATFORM GENİŞ PORTAL WEBMASTER KADINCA VE HERŞEY BURADA
Mesaj05.10.2008, 15:17 (UTC)    
Mesaj konusu: google toolbar 5

Sanırım biz de katkıda bulunabiliriz.

google toolbar 5; google toolbar'ın son sürümü. Bunu saniyeler içerisinde indirip kurabilirsiniz. google ana sayfasının üzerine yerleşen tek satır çubuk. Bu konuda sayılan bütün özelliklere bu toolbar sayesinde kolayca ulaşıp kullanabilirsiniz. Ayrıca PageRank göstergesini aktifleştirdiğinizde ziyaret ettiğiniz sitelerin PageRank değerini anında görebilirsiniz.
Mesaj10.10.2008, 18:22 (UTC)    
Mesaj konusu: Re: google toolbar 5

subilgi yazmış:
Sanırım biz de katkıda bulunabiliriz.

google toolbar 5; google toolbar'ın son sürümü. Bunu saniyeler içerisinde indirip kurabilirsiniz. google ana sayfasının üzerine yerleşen tek satır çubuk. Bu konuda sayılan bütün özelliklere bu toolbar sayesinde kolayca ulaşıp kullanabilirsiniz. Ayrıca PageRank göstergesini aktifleştirdiğinizde ziyaret ettiğiniz sitelerin PageRank değerini anında görebilirsiniz.



paylaşım için teşekkürler Razz
______________

SİZLER İÇİN RENKLİ BİR PLATFORM GENİŞ PORTAL WEBMASTER KADINCA VE HERŞEY BURADA
Mesaj10.10.2008, 19:43 (UTC)    
Mesaj konusu:

Teşekkürler
Mesaj11.10.2008, 19:10 (UTC)    
Mesaj konusu: Google toolbar 5

Rica ederim. Bir de yazmayı unutmuşum. Google toolbar ücretsiz tabi. Daha birçok özelliği var. interneti daha hızlı ve pratik kullanmanın en iyi yollarından birisidir.
Mesaj19.10.2008, 14:32 (UTC)    
Mesaj konusu: Site arama sonuçlarında görünmüyor

Site arama sonuçlarında görünmüyor veya düşük sırada görünüyor
Amacımız, aldığımız her sorgu için yüksek oranda alakalı sonuçlar döndürmektir. Arama sonuçları arama dizinimizden döndürülür. Web'e içerik eklendikçe ve web'deki içerik değiştirildikçe arama dizinimiz de sürekli olarak değişir. İçeriğin değişmesi ve sıralama algoritmalarımızın güncellenmesi, arama sonuçlarında URL konumlarının değişmesine ve düşük bir ihtimal de olsa URL'lerin kaldırılmasına neden olabilir.

Bir rakibin, sıralamanıza zarar vermesi veya sitenizi dizinimizden çıkarttırması neredeyse imkansızdır. Başka bir sitenin sizin sitenize bağlantı vermesinden rahatsız oluyorsanız, söz konusu sitenin web yöneticisiyle bağlantı kurmanızı öneririz. Google, web üzerinde yayınlanan bilgileri toplar ve düzenler; ancak bu sayfaların içeriği bizim denetimimizde değildir.

Bazen, arama sonuçlarındaki dalgalanmaların nedeni veri merkezlerimizdeki farklılıklar olabilir. Bir Google araması yaptığınızda, sorgunuz arama sonuçlarını almak üzere bir Google veri merkezine gönderilir. Çok sayıda veri merkezi vardır ve bir sorgunun nereye gönderildiğini birçok faktör (coğrafi yer ve arama trafiği gibi) belirler. Tüm veri merkezlerimiz aynı anda güncellenmediğinden, sorgunuzla hangi veri merkezinin ilgilendiğine bağlı olarak biraz farklı arama sonuçları görmeniz mümkündür.

Bu değişikliklerin kafa karıştırıcı olabileceğini anlıyoruz. Sitenize web'deki diğer sitelerden çok sayıda bağlantı verilmişse, sonraki taramamız sırasında sitenizi yeniden eklememiz mümkündür. Herhangi bir sayfanın dizinimizde tutarlı bir şekilde veya belirli bir sırada görüneceğini garanti edemesek de, Web Yöneticisi Yönergelerimiz bir siteyi tarayıcı dostu bir durumda tutmakla ilgili yararlı ipuçları sunar. Bu yönergelere uygun davranmak, sitenizin arama sonuçlarımızda tutarlı bir şekilde görünmesi olasılığını yükseltecektir.

Siteniz Google arama sonuçlarında görünmüyorsa veya sonuçlar öncekinden kötüyse, sorunu tespit etmek ve olası nedenlerini ortadan kaldırmak için şu adımları inceleyin.

1. Sitenizin Google dizininde olup olmadığını kontrol edin
2. Google'ın sitenizi bulup tarayabileceğinden emin olun
3. Google'ın sitenizi dizine ekleyebileceğinden emin olun
4. İçeriğinizin kullanışlı ve alakalı olduğundan emin olun

1. Sitenizin Google dizininde olup olmadığını kontrol edin

site: araması yapın
Bir web yöneticisi sitesinin arama sonuçlarımızdan düştüğünü bize bildirdiğinde, çoğu kez sitenin hala eklenmiş durumda olduğunu görüyoruz. Sitenizin hala dizinimizde yer alıp almadığını hızlı bir şekilde anlamak için sitenizin tam URL'siyle bir Google site araması gerçekleştirin. Örneğin, site:www.google.com.tr için yapılan bir arama şu sonuçları verecektir: http://www.google.com/search?num=100&q=site:www.google.com.tr site: operatörü ve etki alanı adı arasında boşluk bırakmamanız gerektiğini unutmayın. Site Durumu Sihirbazı, sitenizin dizindeki durumunu kontrol etmenizi sağlar, ayrıca Google'ın ana sayfanıza en son ne zaman eriştiğini de bildirir.

URL'niz için bir Google site araması gerçekleştirdiğinizde sonuç olarak sitenizin görünmesi, sitenizin dizinimize eklenmiş olduğu anlamına gelir.

Ancak siteniz önceden dizine eklendiği halde artık dizinde bulunmuyorsa Web Yöneticisi Yönergelerimizi ihlal ettiği için kaldırılmış olabilir. Yönergeleri inceleyin ve herhangi bir sorunu düzeltirseniz yeniden değerlendirme isteği gönderin.


Sitenizin etki alanı adınıza göre sıralandığını doğrulayın
www.[etkialaniniz].com.tr için bir Google araması yapın. Siteniz sonuçlarda görünmüyorsa veya sonuçlardaki sıralaması düşükse bu, sitenizin web yöneticisi yönergelerini ihlal ettiği için cezalandırılmış olabileceğini gösterir. Sitenizle ilgili kötü niyetli yazılım gibi bazı sorunlarla karşılaşırsak sizi Mesaj Merkezi aracılığıyla haberdar ederiz. Ayrıca, sitenizi web yöneticisi yönergelerine göre incelemeniz ve bir yeniden değerlendirme isteğinde bulunmanız gerekir.

Bizi yeni içeriğiniz hakkında uyarın
Siteniz çok yeniyse, henüz sitenizden haberdar olmayabiliriz. Google'a sitenizi bildirin. Google'ın yeni sayfaları daha hızlı keşfetmesini sağlamanın başka bir yolu da Site Haritası göndermektir. Siteniz zaten dizinde olsa da, Site Haritaları, önemli olduğunu düşündüğünüz sayfaları Google'a bildirmek için mükemmel bir yoldur.

2. Google'ın sitenizi bulup tarayabileceğinden emin olun

Tarama, Googlebot'un Google dizinine eklenecek yeni ve güncellenmiş sayfaları bulmasını sağlayan işlemdir. Tarama işlemimiz, önceki tarama işlemlerinde oluşturulan web sayfası URL'lerinin listesiyle başlar ve web yöneticileri tarafından sağlanan Site Haritası verileriyle artarak devam eder. Googlebot, bu web sitelerini ziyaret ettikçe her sayfada bulunan bağlantıları alarak taranacak sayfalar listesine ekler. Yeni siteler, mevcut siteler üzerindeki değişiklikler ve geçersiz bağlantılar alınarak Google dizinini güncellemek için kullanılır.

Tarama hatalarını kontrol edin. Web Yöneticisi Araçları'ndaki Web tarama hataları sayfası, sitenizde taramaya çalıştığımız ve erişemediğimiz URL'ler hakkında ayrıntılı bilgi verir. Lütfen bu hataları inceleyin ve mümkünse düzeltin. Googlebot, sitenizi bir sonraki tarayışında değişiklikleri alır ve onları Google dizinini güncellemek için kullanır.
robots.txt dosyanızı inceleyin. robots.txt analiz aracı Googlebot'un sitenizdeki URL'lere veya dizinlere erişimini engelleyip engellemediğinizi görmek için robots.txt dosyanızı analiz etmenizi sağlar.
URL'lerin meta etiketlerle engellenmediğinden emin olun.
Sitenizin yapısını inceleyin ve kolayca erişilebilir olduğundan emin olun. Çoğu arama motoru metne dayalıdır. Gezinti veya bağlantılar JavaScript, DHTML, resimler veya Flash dosyaları kullanılarak oluşturulduysa, Googlebot ve diğer örümcekler sitenizi tarama konusunda sorun yaşayabilir.
Yakın zamanda sitenizi yeniden yapılandırdıysanız veya yeni bir etki alanına geçtiyseniz, önceden sıralaması yüksek olan sayfaların sıralaması düşebilir. Bu durumdan kaçınmak için kullanıcıları, Googlebot'u ve diğer örümcekleri akıllı şekilde yeniden yönlendirmek üzere .htaccess dosyanızda 301 yönlendirmelerini ("RedirectPermanent") kullanın. (Bunu Apache'de .htaccess dosyasıyla, IIS'deyse yönetim konsolundan yapabilirsiniz.) 301 HTTP yeniden yönlendirmeleri hakkında daha fazla bilgi için bkz. http://www.ietf.org/rfc/rfc2616.txt.
Site Haritası oluşturmayı ve göndermeyi düşünün. Siteniz dizine eklenmiş olsa da, Site Haritaları, Google'a siteniz ve önemli olduğunu düşündüğünüz URL'ler hakkında bilgi vermenin bir yoludur. Site Haritaları, sitenizin dinamik içeriğe veya Googlebot tarafından kolayca keşfedilemeyecek başka/farklı içeriğe sahip olması durumunda veya siteniz yeniyse ya da sitenize verilen bağlantı sayısı fazla değilse özellikle etkilidir.
3. Google'ın sitenizi dizine ekleyebileceğinden emin olun

Googlebot, gördüğü kelimelerin tümünü ve bu kelimelerin sayfalardaki konumlarını içeren geniş bir dizin oluşturabilmek için taradığı sayfaların her birini işler. Ayrıca, title etiketleri ve alt öznitelikleri gibi önemli içerik etiketlerinde ve özniteliklerde bulunan bilgileri işleriz. Google, çok sayıda içerik türünü işleyebilir. Ancak HTML, PDF ve Flash dosyalarını işleyebildiğimiz halde Silverlight gibi diğer zengin medya biçimlerini anlamada (örneğin tarama ve dizin oluşturmada) zorluk yaşıyoruz.

Sitenizin dizin istatistiklerini kontrol edin. Bu istatistikler sitenizin Google dizininde nasıl temsil edildiğini gösterir.
Lütfen sitenizin yapısını inceleyin. Çoğu arama motoru gibi Google da metne dayalıdır. Bu, Googlebot'un resimlerde veya Flash zengin medya dosyaları dışındaki zengin medya dosyalarının çoğunda veya JavaScript arkasında saklı olan ya da oturum açmanızı gerektiren sayfalardaki metinleri okuyamadığı anlamına gelir. İçeriğinizin metne dayalı ve okunabilir olduğundan emin olmanız kullanıcılar ve Googlebot için daha erişilebilir olmasına yardımcı olur.
4. İçeriğinizin kullanışlı ve alakalı olduğundan emin olun

En Sık Yapılan Arama Sorguları sayfasını inceleyerek kullanıcıların sitenize nasıl ulaştığını öğrenin. İlk liste sitenizin en çok göründüğü Google aramalarını gösterir. İkinci liste, kullanıcıların tıklayarak sitenize ulaştığı Google aramalarını gösterir. Kullanıcıların neleri aradığını (birinci liste) ve sitenizi tıklayacak kadar ilgilerini çeken şeyin ne olduğunu (ikinci liste) anlamanızı sağladığı için bu bilgi özellikle yararlıdır. Örneğin, siteniz espresso makineleri ve kahve aparatları için yapılan Google aramalarında sık sık görünebilir. Kahve aparatları sorgusu ikinci listede görünmüyorsa bunun nedeni sitenizin kahve aparatları hakkında bilgi içerdiğinin kullanıcılar tarafından anlaşılmaması olabilir. Bu durumda daha ilgi çekici ve alakalı hale getirmek için içeriğinizi gözden geçirmeyi düşünün. Sitenizi anahtar kelimelerle doldurmaktan kaçının, bu durum sitenizin sıralamasının ve okuyucuların kullanıcı deneyimlerinin olumsuz yönde etkilenmesine neden olabilir.
Google'ın sitenizi nasıl gördüğünü öğrenin. Googlebot'un gördükleri sayfası, diğer sitelerin sitenize bağlantı verirken kullandığı anahtar kelimeleri ve kelime gruplarını gösterir. Diğer kullanıcıların sitenizi nasıl gördüğünü anlamanız, hedef kitlenizi en iyi şekilde belirlemenin yolunu bulmanıza yardımcı olabilir.
Web Yöneticisi Araçları'ndaki İçerik Analizi sayfasına bakın. TITLE etiketlerindeki ve meta açıklamalarındaki açıklayıcı bilgiler, sitenizin içeriği hakkında bizim için önemli bir kaynaktır. Ayrıca bu metin, arama sonuç sayfalarında görünebilir ve kullanışlı, açıklayıcı bir metnin kullanıcılar tarafından tıklanma olasılığı çok daha yüksektir.
Sitenizi tüm dünyaya duyurun. Sitenize gelen bağlantılar, Google'ın sitenizin kullanıcının sorgusuyla olan alakasını belirlemesine yardımcı olur. Başka siteler içeriğinizi değerli bulduğunda ve ziyaretçileri açısından yararlı olabileceğini düşündüğünde, web'in dinamik doğasının bir parçası olarak, sitenize doğal bağlantılar oluşturulur.
______________

SİZLER İÇİN RENKLİ BİR PLATFORM GENİŞ PORTAL WEBMASTER KADINCA VE HERŞEY BURADA
Mesaj19.10.2008, 14:33 (UTC)    
Mesaj konusu: Sitemi Google'ın arama sonuçlarına nasıl eklerim?

Sitemi Google'ın arama sonuçlarına nasıl eklerim?
Google'ın arama sonuçlarında görünmek için hiçbir ücret ödemez, hiçbir zahmete girmezsiniz; hatta sitenizi Google'a göndermeniz bile gerekmez. Google, düzenli olarak web'i taramak ve dizinimize eklenecek siteler bulmak için "örümcek" (spider) olarak bilinen bir yazılım kullanan tam otomatik bir arama motorudur. Aslında arama sonuçlarımızda listelenen sitelerin büyük çoğunluğu eklenmek üzere el ile gönderilmiş siteler değil, örümceklerimizin web'i tararken bulup otomatik olarak eklediği sitelerdir.

Sitenizin şu anda Google dizininde yer alıp almadığını öğrenmek için sitenizin URL'sini aramanız yeterli olacaktır. Örneğin [ site:www.google.com.tr ] için yapılan arama aşağıdaki sonuçları verir: http://www.google.com/search?hl=tr&q=site%3Awww.google.com.tr+

Google milyarlarca sayfayı tarasa da bazı sitelerin gözden kaçmasının önüne geçilemez. Örümceklerimiz bir siteyi gözden kaçırdığında bunun nedeni genellikle şunlardan biridir:

Gözden kaçan site, web'deki diğer sitelere birden çok bağlantıyla sağlam bir şekilde bağlanmamıştır.
Söz konusu site, Google'ın en son taraması tamamlandıktan sonra yayınlanmaya başlamıştır.
Sitenin tasarımı, Google'ın içeriğini etkili bir şekilde taramasını zorlaştırmaktadır.
Siteyi taramaya çalıştığımızda bu, sitenin geçici olarak devre dışı olduğu bir zamana rastlamış olabilir veya bir hata almış olabiliriz. Sitenizi taramaya çalışırken hata alıp almadığımızı görmek için Google web yöneticisi araçlarını kullanabilirsiniz.
Amacımız, İnternet içeriğini doğru ve adil bir şekilde yansıtmaktır. Bu amacın gerçekleşmesine yardımcı olmak için taramaya uygun site oluşturma konusunda sizlere yönergeler ve ipuçları sunarız. Hiçbir zaman örümceklerimizin belirli bir siteyi bulacağının güvencesi verilemese de bu yönergelere uymak sitenizin arama sonuçlarında görünme olasılığını artıracaktır.

Sayfalarınızınayrıntılı bir Site Haritasını çıkarıp göndermeyi düşünebilirsiniz. Site Haritaları, tüm URL'lerinizi Google dizinine göndermeniz ve sayfalarınızın Google'daki görünürlüğüyle ilgili ayrıntılı raporlar almanız için kolay bir yoldur. Site Haritalarıyla, mevcut sayfalarınızın tümü ve bu sayfalar üzerinde yaptığınız güncellemeler hakkında bizi otomatik olarak bilgilendirebilirsiniz. Ancak, bir Site Haritası göndermenin sitenizdeki sayfaların tümünün taranacağı ve arama sonuçlarımıza ekleneceği anlamına gelmediğini unutmayın.
______________

SİZLER İÇİN RENKLİ BİR PLATFORM GENİŞ PORTAL WEBMASTER KADINCA VE HERŞEY BURADA
Mesaj19.10.2008, 14:33 (UTC)    
Mesaj konusu: Site belirli bir anahtar kelime için görünmüyor

Site belirli bir anahtar kelime için görünmüyor
Anahtar kelimeleri sitelere el ile atamayız, web yöneticileri de sitelerinin görüneceği tercih edilen anahtar kelimelerin bir listesini gönderemez.

Sitenizin tercih ettiğiniz anahtar kelimeler için arama sonuçları sayfalarında görünmesini sağlamanın en iyi yolu bunları sayfalarınıza dahil etmektir. Tarayıcımız en alakalı oldukları arama sorgularını belirlemek için dizinimizdeki web sayfalarının içeriğini analiz eder. Konunuzu açık ve doğru bir şekilde tanımlayan zengin bilgiler içeren bir site oluşturursanız, büyük olasılıkla istediğiniz anahtar kelimeler için gösterilecektir.

Sitenizin tercih ettiğiniz anahtar kelimeler için sonuç olarak gelebileceğini, ancak ilk birkaç sonuç sayfasında görüntülenmeyebileceğini unutmayın. Durumun bu olup olmadığını görmek üzere şuna benzer bir anahtar kelime ile site operatörümüzü kullanarak siteniz için bir arama yapın: [ site:Google.com doodle ]. Bu arama, şu sonuçları döndürür: http://www.google.com/search?hl=tr&q=site%3AGoogle.com+doodle

Genel olarak, web yöneticileri, sayfalarına bağlantı veren yüksek kaliteli sitelerin sayısını artırarak, sitelerinin sıralamasını iyileştirebilir. Google'ın sayfaları nasıl sıraladığı konusunda daha fazla bilgi için http://www.google.com.tr/technology/index.html adresini ziyaret edebilirsiniz. Ayrıca her zaman Google'a uygun bir web sitesi oluşturmak ve bakımını yapmak için kurallarımızı incelemenizi öneririz.
______________

SİZLER İÇİN RENKLİ BİR PLATFORM GENİŞ PORTAL WEBMASTER KADINCA VE HERŞEY BURADA
Mesaj19.10.2008, 14:34 (UTC)    
Mesaj konusu: Kaldırılmış olan bir sitenin tekrar değerlendirilmesi

Google Yardımı › Web Yöneticileri/Site Sahipleri Help › Sitem ve Google › Google'a uygun bir site oluşturma: En iyi uygulamalar › Kaldırılmış olan bir sitenin tekrar değerlendirilmesini isteme

Kaldırılmış olan bir sitenin tekrar değerlendirilmesini isteme
Siteniz, Google arama sonuçlarında görünmüyorsa veya geçmişte olduğundan daha düşük performans gösteriyorsa (ve sitenizin web yöneticisi kurallarımızı ihlal etmediğini düşünüyorsanız) Google'dan sitenizi tekrar değerlendirmesini isteyebilirsiniz.

Ayrıca, tarafınızdan satın alınmadan önce yönergelerimizi ihlal etmiş olabileceğini düşündüğünüz bir alan satın aldıysanız söz konusu siteyi yeni satın aldığınızı ve sitenin artık yönergelerimize uygun olduğunu bize bildirmek için yeniden değerlendirme isteği formunu kullanabilirsiniz.

Sitenizin yeniden değerlendirilmesini istemek için:

Öncelikle, sitenizi Web Yöneticisi Araçları hesabınıza eklediğinizden ve sitenin size ait olduğunu doğruladığınızdan emin olun.
Google Web Yöneticisi Araçları'nda oturum açın.
Kontrol Paneli'nde, sağdaki listede Araçlar'ın altında, Tekrar değerlendirme iste seçeneğini tıklayın ve adımları uygulayın.
______________

SİZLER İÇİN RENKLİ BİR PLATFORM GENİŞ PORTAL WEBMASTER KADINCA VE HERŞEY BURADA
Mesaj19.10.2008, 14:35 (UTC)    
Mesaj konusu: Web Yöneticisi Kuralları

Web Yöneticisi Kuralları
Bu kurallara uymanız, Google'ın sitenizi bulmasına, dizine eklemesine ve sıralamasına yardımcı olur. Bu önerilerden hiçbirini uygulamasanız bile bir sitenin Google dizininden tamamen kaldırılmasına veya başka şekilde cezalandırılmasına yol açabilecek hatalı uygulamalardan bazılarını ortaya koyan "Kalite Kuralları"nı dikkatle incelemenizi öneririz. Bir site cezalandırıldıysa, artık Google.com.tr'deki sonuçlarda veya Google'ın ortak sitelerinden herhangi birinde gösterilmez.

Tasarım ve içerik kurallarıyla teknik kurallar
Kalite kuralları
Siteniz hazır olduğunda:

Diğer alakalı sitelerden sizinkine bağlantı olsun.
Sitenizi, http://www.google.com/addurl.html adresinden Google'a gönderin.
Google Web Yöneticisi Araçlarımızın bir parçası olarak Site Haritası gönderin. Google, sitenizin yapısı hakkında bilgi edinmek ve web sayfalarınızın kapsamını genişletmek için Site Haritanızı kullanır.
Sayfalarınızdan haberdar olması gereken tüm sitelerin sitenizin online olduğunu bildiğinden emin olun.
Sitenizi Open Directory Project ve Yahoo! gibi alakalı dizinlere ve sektöre özel diğer uzman sitelere gönderin.
Tasarım ve içerik kuralları

Net bir hiyerarşi ve metin bağlantıları içeren bir site oluşturun. Her sayfaya en az bir statik metin bağlantısından erişilebilmelidir.
Kullanıcılarınıza sitenizin önemli kısımlarına işaret eden bağlantıları içeren bir site haritası sunun. 100'ün üzerinde bağlantı içeriyorsa site haritasını ayrı sayfalara bölebilirsiniz.
Faydalı, bilgi açısından zengin bir site oluşturun ve içeriğinizi açık ve anlaşılır bir şekilde anlatan sayfalar hazırlayın.
Kullanıcıların sayfalarınızı bulmak için girebileceği kelimeleri düşünün ve sitenizin gerçekten bu kelimeleri barındırdığından emin olun.
Önemli adları, içeriği veya bağlantıları göstermek için resim yerine metin kullanmayı deneyin. Google tarayıcısı, resimlerde yer alan metinleri tanımaz.
TITLE etiketlerinizin ve ALT özniteliklerinizin açıklayıcı ve doğru olduğundan emin olun.
Bağlantıların çalışıp çalışmadığını ve HTML'in doğru olup olmadığını kontrol edin.
Dinamik (yani, URL'sinde "?" karakteri yer alan) sayfalar kullanmaya karar verirseniz, her arama motoru örümceğinin, statik sayfaların yanı sıra dinamik sayfaları taramadığını unutmayın. Parametreleri kısa, parametre sayısını ise düşük düzeyde tutmanızı öneririz.
Belli bir sayfadaki bağlantıların sayısını makul düzeyde tutun (100'den az).
Teknik kurallar

Çoğu arama motoru örümceği, sitenizi Lynx'in göreceği şekilde göreceğinden sitenizi incelemek için Lynx gibi bir metin tarayıcısı kullanın. JavaScript, çerezler, oturum kimlikleri, çerçeveler, DHTML veya Flash gibi özellikler sitenizin tümünü bir metin tarayıcıda görmenizi engelliyorsa, arama motoru örümcekleri de sitenizi taramakta zorlanabilir.
Arama botlarının sitelerinizi, site içerisindeki yollarını takip eden oturum kimlikleri veya kanıtlar olmaksızın taramasına izin verin. Bu teknikler bağımsız kullanıcı davranışını izlemek açısından faydalı olabilir, ancak robotların erişim modeli tamamıyla farklıdır. Bu tekniklerin kullanımı sitenizin dizine eklenmesinin yarım kalmasıyla sonuçlanabilir, çünkü botlar farklı gözüken ancak gerçekte aynı sayfaya işaret eden URL'leri elemekte başarısız olabilir.
Web sunucunuzun If-Modified-Since HTTP başlığını desteklediğinden emin olun. Bu özellik, web sunucunuzun Google'a son taramadan sonra sitenizin içeriğinin değişip değişmediğini bildirmesini sağlar. Bu özelliğin desteklenmesi, size hem bant genişliğinden hem de bekleme zamanından tasarruf sağlar.
Web sunucunuzda robots.txt dosyasını kullanın. Bu dosya tarayıcılara hangi dizinlerin taranıp hangilerinin taranmayacağını bildirir. Yanlışlıkla Googlebot tarayıcısını engellememek için bu dosyanın siteniz için güncel olduğundan emin olun. Sitenizi ziyaret ettiklerinde nasıl davranacaklarını robotlara söylemek için http://www.robotstxt.org/wc/faq.html adresini ziyaret edin. Google Web Yöneticisi Araçlarında bulunan robots.txt analiz aracı ile doğru şekilde kullandığınızdan emin olmak için robots.txt dosyanızı test edebilirsiniz.
Şirketiniz bir içerik yönetim sistemi satın alırsa sistemin, arama motoru örümceklerinin sitenizi tarayabilmesi için içeriği dışa aktarabildiğinden emin olun.
Arama sonucu sayfalarının veya arama motorlarından gelen kullanıcılar için pek bir değer taşımayan otomatik olarak oluşturulmuş diğer sayfaların taramaya dahil olmasını önlemek için robots.txt dosyasını kullanın.
Kalite kuralları

Bu kalite kuralları, en yaygın aldatıcı ve yönlendirici davranış biçimlerini kapsar; ancak Google burada belirtilmemiş diğer yanlış uygulamalara da (tanınmış web sitelerinin yanlış yazımlarını kaydederek kullanıcıları kandırmak gibi) olumsuz tepki verebilir. Yanıltıcı bir tekniğin, sırf bu sayfada adı geçmediği için Google tarafından onaylandığını varsaymamalısınız. Temel ilkelere uymak için çaba gösteren web yöneticileri kullanıcılara çok daha iyi bir deneyim yaşatır ve tüm zamanlarını kötüye kullanabilecekleri açıkları arayarak geçiren yöneticilerin sitelerine göre çok daha iyi sıralamalar elde eder.

Başka bir sitenin Google'ın kalite kurallarını suistimal ettiğini düşünüyorsanız lütfen https://www.google.com/webmasters/tools/spamreport?hl=tr adresinden o siteyi bildirin. Google, sorunlar için ölçeklenebilir ve otomatik çözümler geliştirmeyi tercih ettiğinden, elle gerçekleştirilen spam savaşını en aza indirmeye çalışıyoruz. Aldığımız spam raporları, gelecekteki spam saldırılarını tanıyacak ve engelleyecek ölçeklenebilir algoritmalar oluşturmak için kullanılmaktadır.

Kalite kuralları - temel ilkeler

Sayfalarınızı kullanıcılar için hazırlayın, arama motorları için değil. Kullanıcılarınızı kandırmayın veya arama motorlarına kullanıcılarınıza gösterdiğinizden farklı içerik sunmayın; buna genel olarak "gizleme" denir.
Arama motoru sıralamalarını iyileştirmek için tasarlanmış hilelerden kaçının. En önemli kurallardan biri yaptığınız işi rekabet ettiğiniz bir web sitesine açıklarken kendinizi rahat hissedip hissetmediğinizdir. "Bu benim kullanıcılarıma yardımcı olur mu? Arama motorları olmasaydı bunu yapar mıydım?" sorularını sormak da kendi kendinizi test etmenin etkili bir yoludur.
Sitenizin sıralamasını veya PageRank değerini yükseltmek üzere tasarlanmış bağlantı düzenlerine katılmayın. Özellikle web'deki spam göndericilere veya "kötü komşulara" bağlantı vermeyin; kendi sıralamanız bu bağlantılardan olumsuz yönde etkilenebilir.
Sayfa göndermek, sıralamaları kontrol etmek ve benzeri amaçlar için yetkisiz bilgisayar programları kullanmayın. Bu tür programlar bilgisayar kaynaklarımızı tüketir ve Hizmet Şartlarımızı ihlal eder. Google, Google'a otomatik veya programlı sorgular gönderen WebPosition Gold™ gibi ürünlerin kullanılmasını önermez.
Kalite kuralları - özel kurallar

Gizli metin veya bağlantılardan kaçının.
Gizleme veya gizli yönlendirmeler kullanmayın.
Google'a otomatik sorgular göndermeyin.
Alakasız anahtar kelimeler içeren sayfaları yüklemeyin.
Çok sık yinelenen içeriğe sahip birden çok sayfa, alt alan veya alan oluşturmayın.
Kimlik avı veya virüs, truva atı veya daha başka kötü amaçlı yazımlar yükleme gibi kötü davranışları olan sayfalar oluşturmayın.
Yalnızca arama motorları için oluşturulmuş "giriş" sayfalarından veya çok az orijinal içeriği olan veya hiç olmayan bağlı programlar gibi "çerez kesici" yaklaşımlardan kaçının.
Siteniz bir bağlı programa katılırsa, sitenizin bu programa değer kattığından emin olun. Kullanıcılara öncelikle sitenizi ziyaret etmeleri için bir neden veren benzersiz ve alakalı içerik sağlayın.
Sitenizin bu kurallara uygun olmadığına karar verirseniz, sitenizi bu kurallara uyacak şekilde değiştirebilir ve ardından sitenizi yeniden değerlendirilmek üzere gönderebilirsiniz.
______________

SİZLER İÇİN RENKLİ BİR PLATFORM GENİŞ PORTAL WEBMASTER KADINCA VE HERŞEY BURADA
Mesaj19.10.2008, 14:35 (UTC)    
Mesaj konusu: Arama Motoru Optimizasyonu (SEO)

Arama Motoru Optimizasyonu (SEO)
SEO, "arama motoru optimizasyonu" veya "arama motoru optimize edici" için kullanılan bir kısaltmadır. Bir SEO ile çalışmaya başlamak önemli bir karardır. Bir SEO, sitenizi iyileştirip size zaman kazandırabileceği gibi sitenize ve itibarınıza zarar da verebilir. Elde edebileceğiniz avantajların yanı sıra sorumsuz bir SEO'nun sitenize verebileceği zararı da araştırmayı unutmayın. Pek çok SEO ve diğer acente ve danışmanlar, web sitesi sahiplerine faydalı hizmetler sunar. İşte bu hizmetlerden bazıları:

Site içeriğinizin veya yapınızın incelenmesi
Web sitesi geliştirme konusunda teknik öneriler: örneğin, barındırma, yeniden yönlendirmeler, hata sayfaları, JavaScript kullanımı
İçerik geliştirme
Çevrimiçi işletme geliştirme kampanyalarının yönetimi
Anahtar kelime araştırma
SEO eğitimi
Belirli pazarlarda ve coğrafyalarda uzmanlık.
Google arama sonuçları sayfasının genellikle ödemeli reklamlar ve ücretsiz, organik arama sonuçları içerdiğini unutmayın. Google arama sonuçları sayfasının organik arama sonuçları ve genellikle ödemeli reklamlar ("Sponsorlu Bağlantılar" başlığı altında gösterilir) içerdiğini unutmayın. Google ile reklam vermenizin, sitenizin arama sonuçlarımızdaki durumu üzerinde hiçbir etkisi olmaz. Google, ücret karşılığı siteleri arama sonuçlarımıza eklemez veya sitelerin sıralamasını değiştirmez. Organik arama sonuçlarımızda gösterilmenin maliyeti sıfırdır. Web Yöneticisi Araçları, resmi Web Yöneticisi Merkezi blogu ve tartışma grubumuz gibi ücretsiz kaynaklarda, sitenizi organik arama için nasıl optimize edebileceğiniz konusunda bol miktarda bilgi bulabilirsiniz. Bu ücretsiz kaynakların çoğuna ve ödemeli aramaya ilişkin bilgilere Google Web Yöneticisi Merkezi'nden erişebilirsiniz.

SEO araştırmanıza başlamadan önce tüketici olarak bilgi sahibi olmanız ve arama motorlarının nasıl çalıştığını anlamanız çok faydalı olur. Şuradan başlayabilirsiniz:

Google Web Yöneticisi Kuralları
Google 101: Google web'i nasıl tarar, dizine ekler ve sunar.
Bir SEO ile çalışmayı düşünüyorsanız ne kadar çabuk harekete geçerseniz o kadar iyi olur. Bir siteyi yeniden tasarlamayı veya yeni bir site başlatmayı düşündüğünüz zaman, SEO ile çalışmaya başlamak için çok uygundur. Bu şekilde SEO ve siz, daha en başından sitenizin arama motorlarına uygun bir şekilde tasarlanmasını sağlayabilirsiniz. Ancak, iyi bir SEO, mevcut bir siteyi de iyileştirmeye yardımcı olabilir.

SEO'ya yöneltebileceğiniz yararlı sorulardan bazılarını aşağıda görebilirsiniz:

Geçmiş çalışmalarınızdan örnekler göstermeniz ve başarı öykülerini bizimle paylaşmanız mümkün mü?
Google Web Yöneticisi Kurallarına uyuyor musunuz?
Organik aramaya ek olarak çevrimiçi pazarlama hizmetleri veya önerisi sunuyor musunuz?
Ne kadar zamanda, nasıl sonuçlar bekliyorsunuz? Başarınızı nasıl ölçüyorsunuz?
Sektörümdeki deneyiminiz nedir?
Ülkemdeki/şehrimdeki deneyiminiz nedir?
Uluslararası siteler hazırlama konusunda deneyiminiz nedir?
En önemli SEO teknikleriniz nelerdir?
Ne kadar zamandır bu işle ilgileniyorsunuz?
Sizinle nasıl iletişim kurabilirim? Sitemde yaptığınız değişikliklerin tümünü benimle paylaşıp nedenleriyle birlikte önerileriniz hakkında bana ayrıntılı bilgi verecek misiniz?
SEO'lar, müşterine değerli hizmetler verebilir; ancak etik kuralları gözetmeyen bazı SEO'lar, saldırgan pazarlamacılık anlayışları ve arama sonuçlarını haksız biçimlerde kullanma girişimleri yüzünden tüm sektörü şüpheli duruma düşürmüştür. Kurallarımıza aykırı uygulamalar, sitenizin Google'daki durumu üzerinde olumsuz etki edebilir ve hatta sitenizin dizinimizden kaldırılmasıyla sonuçlanabilir. Aşağıda dikkat etmeniz gereken bazı konular sıralanmıştır:

Size durup dururken e-posta gönderen SEO firmalarına ve web danışmanlıklarına veya acentelerine karşı tetikte olun.
Şaşırtıcı ama bizler de bu spam e-postalardan alıyoruz:

"Sevgili google.com,
Web sitenizi ziyaret ettim ve başlıca arama motorları ile dizinlerin çoğunda bulunmadığınızı fark ettim..."
"Gece yağ yakmaya" yönelik rejim hapları veya görevinden alınmış kişilerden fon aktarımına yardımcı olma talebinde bulunma konusunda gösterdiğiniz şüpheciliğin aynısını arama motorlarına ilişkin istenmeyen e-postalar için de gösterebilirsiniz.

Kimse Google'da birinci sıra garantisi veremez.
Sıralama garantisi veren, Google ile "özel ilişkisi" olduğunu ileri süren veya Google'a "öncelikli gönder" hizmetinin tanıtımını yapan SEO'lara karşı dikkatli olun. Google için öncelikli gönderme yoktur. Aslında, bir siteyi doğrudan Google'a göndermenin tek yoluURL Ekle sayfamızı kullanmak veya bir Site Haritası kullanmaktır. Üstelik bunun için hiçbir ücret ödemeniz gerekmez.

Gizemli ve amaçlarını açıkça ifade etmeyen şirketlere karşı dikkatli olun.
Belirsiz konularda açıklama yapmalarını isteyin. SEO sizin adınıza giriş sayfaları veya "ıskarta" etki alanları gibi aldatıcı veya yanıltıcı içerik oluşturursa, siteniz Google dizininden tamamen kaldırılır. Son olarak, birlikte çalıştığınız şirketlerin faaliyetlerinden sorumlusunuzdur, bu nedenle söz konusu şirketlerin size hangi amaçla "yardımcı olduklarını" tam olarak bilmeniz gerekir.

Asla bir SEO bağlantınız olmamalı.
"Hepsi ücretsiz" bağlantılarının, bağlantı popülerlik planlarının etkisi veya sitenizin binlerce arama motoruna gönderme hakkında konuşan SEO'lardan uzak durun. Bunlar, başlıca arama motorlarının sonuçlarında sıralamanızı, en azından sizin pozitif olarak düşündüğünüz şekilde etkilemeyen yararsız denemelerdir.

Makul bir biçimde seçim yapın.
Bir SEO ile çalışıp çalışmayacağınızı düşünürken, sektör ile ilgili birkaç araştırma yapmak isteyebilirsiniz. Bunu yapabilmenin bir yolu elbette Google'dır. Basında yer alan ders verici hikayeleri de inceleyebilirsiniz. Örneğin saldırgan bir SEO hakkında çıkan şu makaleyi (İngilizce) okuyabilirsiniz: http://seattletimes.nwsource.com/html/businesstechnology/2002002970_nwbizbriefs12.html. Google, özel şirketlerle ilgili yorumda bulunmamakla birlikte kabul edilmiş iş davranışının açık bir şekilde kapsamı dışında kalan uygulamaları takip eden ve kendilerini SEO olarak adlandıran firmalarla karşılaşmıştır. Dikkatli olun.

Paranın nereye gittiğini anlamaya çalışın.
Google, bize asla arama sonuçlarımızda daha iyi bir sıralama sözü vermez; ancak diğer pek çok arama motoru tıklama başı ödeme veya ekleme başı ödeme sonuçlarını normal web arama sonuçlarıyla birleştirir. Bazı SEO'lar size, arama motorlarında üst sıralara yerleştirme sözü verecek ancak sizi arama sonuçları yerine reklam bölümüne yerleştirecektir. Birkaç SEO diğer arama motorlarını "kontrol" ettikleri görünümü yaratmak ve kendilerini tercih edilen konumunda göstermek için teklif fiyatlarını gerçek zamanlı olarak değiştirecektir. Reklamlarımız açık bir şekilde etiketlendiği ve arama sonuçlarımızdan ayrı tutulduğu için bu oyun Google'da işe yaramaz. ancak birlikte çalışmayı düşündüğünüz SEO'lara hangi ödemelerin kalıcı eklemeye, hangilerinin geçici reklama gittiğini sorun.

Bir web sitesi sahibinin karşılaşabileceği en yaygın suiistimaller nelerdir?
En yaygın hile, aldatıcı yönlendirmeler vasıtasıyla kullanıcıları siteye yönlendiren "gölge" etki alanlarının yaratılmasıdır. Söz konusu gölge etki alanlarının sahibi genellikle, müşterinin adına çalıştığını iddia eden SEO'lardır. Bununla birlikte ilişkiler bozulduğunda SEO etki alanını farklı bir siteye hatta bir rakibin etki alanına yönlendirebilmektedir. Böyle bir şey olduğunda, müşteri SEO'nun tümüyle sahip olduğu rakip siteyi geliştirmek için ödemede bulunur.

Diğer bir hatalı uygulama ise, anahtar kelimelerle yüklü "giriş" sayfalarını müşterinin sitesinde herhangi bir yere yerleştirmektir. SEO bu uygulamanın daha fazla sorgu yapılabilmesi için sayfayı daha uygun hale getireceği sözünü verir. Bu doğası gereği yanlıştır, çünkü tek tek sayfalar çok çeşitli anahtar kelimeler ile nadiren alakalıdır. Bununla birlikte söz konusu hilelerin daha sinsisi, bu giriş sayfalarının, genellikle SEO'nun diğer müşterilerine ait gizli bağlantıları içermesidir. Bu tür giriş sayfaları sitenin bağlantı popülerliğini yavaş yavaş azaltmakta ve siteyi çirkin ve yasadışı içeriğe sahip sitelere SEO ve SEO'nun diğer müşterilerine yönlendirmektedir.

Dikkatli olunması gereken diğer noktalar nelerdir?
Kötü niyetli bir SEO karşısında dikkat etmeniz gereken birkaç uyarı işareti vardır. Tüm işaretleri bu listede sıralamak mümkün olmadığından herhangi bir şüpheniz varsa, içgüdülerinize güvenmeniz gerekir. Lütfen, şu durumlarda SEO'yla çalışmayı bırakmaktan çekinmeyin:

gölge etki alanlarına sahipse
giriş sayfaları üzerine diğer müşterilerine ait bağlantıları koyuyorsa
adres çubuğundaki anahtar kelimeleri satmayı teklif ediyorsa
gerçek arama sonuçları ile arama sonuçları sayfalarında görünen reklamları ayırt etmiyorsa
sıralamayı ancak herhangi bir şekilde bulabileceğiniz anlaşılması güç, uzun anahtar kelime grupları üzerinde garanti ediyorsa
birden çok takma ad veya sahte WHOIS bilgilerini kullanıyorsa
trafiği "sahte" arama motorlarından, casus yazılım veya kötücül yazılımlardan alıyorsa
Google dizininden kaldırılmış veya Google'da listelenmeyen etki alanlarına sahipse ondan bir an önce uzaklaşın.
FTP hesap bilgilerinizi veya sunucunuza kök erişimi istiyorsa
Bir SEO tarafından herhangi bir şekilde aldatıldığınızı düşünüyorsanız, bu durumu raporlayabilirsiniz.

ABD'de, Federal Ticaret Komisyonu (FTC) aldatıcı veya haksız iş uygulamaları hakkındaki şikayetleri işleme koymaktadır. Şikayette bulunmak için http://www.ftc.gov/ adresini ziyaret edin ve "Çevrimiçi Şikayet Et" seçeneğini tıklayın, 1-877-FTC-HELP numaralı telefonu arayın veya şu adrese yazın:

Federal Trade Commission
CRC-240
Washington, D.C. 20580
Şikayetiniz, ABD dışında bulunan bir şirket hakkındaysa lütfen şikayetinizi http://www.econsumer.gov/ adresine gönderin.
______________

SİZLER İÇİN RENKLİ BİR PLATFORM GENİŞ PORTAL WEBMASTER KADINCA VE HERŞEY BURADA
Mesaj19.10.2008, 14:36 (UTC)    
Mesaj konusu: Google dostu bir site nasıl oluşturabilirim?

Google dostu bir site nasıl oluşturabilirim?
Yapılacaklar

Web yöneticisi yönergelerimiz, tasarım, teknik konular ve kaliteyle ilgili yönergeler sağlar. Aşağıda, Google dostu bir site oluşturmanın ayrıntılı ipuçları verilmiştir.

Aradıkları bilgileri ziyaretçilere verin
Sayfalarınızda, bilhassa ana sayfanızda kaliteli içerik sunun. Bu yapılması gereken tek önemli şeydir. Sayfalarınız yararlı bilgiler içeriyorsa, içerikleri pek çok kullanıcının ilgisini çeker ve web yöneticilerini sitenize bağlanmaları konusunda ikna eder. Yararlı, bilgi açısından zengin bir site oluşturmak için, konunuzu açık ve anlaşılır şekilde anlatan sayfalar yazın. Kullanıcıların sayfalarınızı bulmak için kullanacağı kelimeleri düşünün ve o kelimeleri sitenize ekleyin.

Başka sitelerin sizin sitenize bağlantı vermesini sağlayın
Bağlantılar, tarayıcılarımızın sitenizi bulmasına yardımcı olur ve arama sonuçlarımızda sitelerinizin daha fazla görünmesini sağlar. Bir aramanın sonuçlarını döndürürken, Google, her bir arama için önemi ve alakalı sayfaları görüntülemek için PageRank'i (bir sayfanın önemine ilişkin görüşümüz) gelişmiş metin eşleme teknikleriyle birleştirir. Google, bir sayfanın PageRank değerlendirmesinin parçası olarak aldığı oyları sayar ve bunu yaparken, A sayfasından B sayfasına olan bir bağlantıyı A sayfasının B sayfasına verdiği bir oy olarak yorumlar. Kendileri "önemli" olan sayfalar tarafından verilen oylar daha fazla ağırlıklı kabul edilir ve diğer sayfaların "önemli" hale gelmesine yardımcı olur.

Algoritmalarımızın doğal bağlantıları doğal olmayanlardan ayırt edebileceğini unutmayın. Başka siteler içeriğinizi değerli bulduğunda ve ziyaretçileri açısından yararlı olabileceğini düşündüğünde, web'in dinamik doğasının bir parçası olarak, sitenize doğal bağlantılar oluşturulur. Sitenize yönelik doğal olmayan bağlantılar, sitenizin arama motorlarına daha popüler görünmesi için buraya özellikle yerleştirilmiştir. Bu tür bağlantılardan bazıları (bağlantı şemaları ve giriş sayfaları gibi), web yöneticisi yönergelerimizde ele alınmıştır.

Sitelerinizin dizine eklenmesi ve sıralanması için sadece doğal bağlantılar yararlıdır.

Sitenizin kolayca erişilebilir olmasını sağlayın
Sitenizi uygun bir bağlantı yapısıyla oluşturun. Her sayfaya en az bir statik metin bağlantısından erişilebilmelidir.

Sitenizi incelemek için Lynx gibi bir metin tarayıcısı kullanın. Çoğu örümcek Lynx kadar çok görür. JavaScript, çerezler, oturum kimlikleri, çerçeveler, DHTML veya Macromedia Flash gibi özellikler sitenizin tümünü bir metin tarayıcıda görmenizi engelliyorsa, arama motorları da sitenizi taramakta zorluk çekebilir.

Dinamik sayfaların statik kopyalarını oluşturmayı düşünün. Google dizininin dinamik sayfalardan oluşmasına karşın, sahip olduğumuz dizinin çok küçük bir kısmını içine alır. Dinamik olarak oluşturulmuş sayfalarınızın (soru işaretleri içeren URL'ler gibi) tarayıcılarımız açısından soruna neden olduğundan şüpheleniyorsanız, tarayıcılarımız için bu sayfaların statik kopyalarını oluşturmak isteyebilirsiniz. Statik kopyalar oluşturursanız, onları kopya olarak değerlendirmememiz için, dinamik sayfalarınızı robots.txt dosyanıza eklememeyi unutmayın.

Kaçınılması Gerekenler

Sayfanızı anahtar kelimeler listeleriyle doldurmayın, sayfaları "gizlemeye" çalışın veya "sadece tarayıcılara açık" sayfalar koyun. Sitenizde ziyaretçilerinizin görmesini istemediğiniz sayfalar, bağlantılar veya metinler varsa, Google bu bağlantıları ve sayfaların aldatıcı amaçlarla hazırlandığını varsayar ve sitenizi yok sayar.

Kendinizi bir arama motoru optimizasyon hizmeti satın almak zorunda hissetmeyin. Bazı şirketler sitenizin Google'ın arama sonuçlarında ilk sıralarda yer alacağı "garantisinde bulunur". Yasal danışmanlık firmaları sitenizin akışının ve içeriğini geliştirirken, diğerleri arama motorlarını kandırmaya çalışarak aldatıcı taktikler kullanırlar. Alanınız söz konusu aldatıcı hizmetlerden birine üye olduysa dikkatli olun; dizinimizde yasaklanabilir.

Önemli adları, içeriği ve bağlantıları göstermek için resim kullanmayın. Tarayıcımız grafiklerde yer alan metinleri tanımaz. Sayfanızdaki ana içerik ve anahtar kelimeler normal HTML kullanılarak biçimlendirilemezse, ALT öznitelikleri kullanın.

Farklı URL'ler altında bir sayfanın birden fazla kopyasını oluşturmayın. Pek çok site sayfaların, ilgili bol resimli sayfalar ile aynı içeriğin yer aldığı salt metin veya yazdırılabilir versiyonlarını önerir. Tercih ettiğiniz sayfanızın arama sonuçlarımıza eklenmesini sağlamak için, bir robots.txt dosyası kullanarak yinelenen kopyalarımızı örümceklerimizden uzak tutmanız gerekir. robots.txt dosyası kullanma hakkında bilgi için, lütfen Googlebot'u engellemeyle ilgili bilgilerimizi ziyaret edin.
______________

SİZLER İÇİN RENKLİ BİR PLATFORM GENİŞ PORTAL WEBMASTER KADINCA VE HERŞEY BURADA
Mesaj19.10.2008, 14:36 (UTC)    
Mesaj konusu: Bağlı kuruluş programları

Bağlı kuruluş programları
Web Yöneticisi Yönergelerimizde, oluşturduğunuz web sitelerinin kullanıcılar için önemli, özgün içeriğe sahip olması gerektiği belirtilir. Bu, özellikle bağlı kuruluş programlarına katılan siteler için önemlidir. Bağlı kuruluş web siteleri genellikle söz konusu bağlı kuruluş ağı üzerindeki sitelerde ürün açıklamaları bulundurur. Sonuçta, yalnızca bağlı kuruluş ağlarındaki içeriğe sahip siteler Google'ın arama sıralamalarında iyi sonuçlar elde edemeyebilir. Bunun nedeni, bu sitelerin kendilerini web'deki diğer sitelerden farklı kılacak benzersiz bir içeriğe sahip olmamasıdır.

Google, saf bağlı kuruluş web sitelerinin, özellikle bu web siteleri içeriğini yüzlerce bağlı kuruluşla paylaşan bir programın parçasıysa, web kullanıcıları için bir değer ifade etmediğine inanmaktadır. Bir arama sonucu, hepsi aynı içeriğe sahip olan birden çok site döndürebileceğinden kullanıcılara olumsuz bir deneyim yaşatmaktadır.

Bir bağlı kuruluş programına katılırsanız sitenizin ön plana çıkmasına yardımcı olmak ve daha iyi bir sıralama elde etmek için uygulayabileceğiniz çeşitli adımlar vardır.

Bağlı kuruluş programı içeriği, sitenizin içeriğinin yalnızca küçük bir bölümünü oluşturmalıdır.
Bir bağlı kuruluş programı seçerken hedeflediğiniz kitleye uygun bir ürün kategorisi seçin. Bağlı kuruluş programı sitenizin içeriğini ne ölçüde hedefliyorsa, değeri de o kadar yüksek olur; siz de Google arama sonuçlarında daha iyi bir sıralama elde eder, bu program üzerinden kazanç sağlarsınız. Örneğin, Alpler'de yürüyüş konulu iyi bir site, ofis malzemeleri değil de yürüyüş kitapları satan bir bayiyle bağlı kuruluş ortağı olabilir.
Kullanıcılarınız arasında bir topluluk oluşturmak için web sitenizi kullanın. Bu şekilde sadık bir okuyucu kitlesi oluşturabilir ve üzerine yazı yazdığınız konu hakkında bir bilgi kaynağı yaratabilirsiniz. Örneğin tartışma forumları, kullanıcı incelemeleri ve bloglar, kullanıcılar için benzersiz içeriğe sahip, yararlı kaynaklardır.
İçeriğinizin güncel ve alakalı olmasına özen gösterin. Güncel, konuyla ilgili bilgiler, içeriğinizin Googlebot tarafından taranma ve kullanıcılar tarafından tıklanma olasılığını artırır.
İçeriği web üzerinde diğer pek çok yerde görünen, saf bağlı kuruluş siteleri Google arama sonuçlarında genellikle iyi performans göstermez ve sitenizin arama motorları üzerinde negatif etki bırakmasına yol açabilir. Benzersiz, alakalı içerik kullanıcılar için faydalıdır ve sitenizi diğer bağlı kuruluş sitelerinden farklı kılarak Google arama sonuç sayfalarında daha iyi bir sıralama elde etmenizi sağlar.
______________

SİZLER İÇİN RENKLİ BİR PLATFORM GENİŞ PORTAL WEBMASTER KADINCA VE HERŞEY BURADA
Önceki mesajları göster:   


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Türkçe Çeviri: phpBB Türkiye & Erdem Çorapçıoğlu