Forum'da ara:
Ara


Yazar Mesaj
Mesaj17.06.2009, 14:57 (UTC)    
Mesaj konusu: İSTANBUL ULAŞIM A.Ş.’de Yolcu Memnuniyeti Düzeyi:

İstanbul Ulaşım A.Ş. 2006 yılı ilkbahar-yaz dönemi yolcu memnuniyeti araştırması sonuçlandı. 21 Mayıs - 5 Haziran 2006 tarihleri arasında Zeytinburnu-Kabataş Tramvay, Taksim–4.Levent Metro ve Aksaray-Havalimanı Hafif Metro hatlarında toplam 2660 yolcu ile yüz yüze görüşme yöntemiyle gerçekleştirilen anket çalışması sonuçlarına göre yolcuların İstanbul Ulaşım A.Ş.’nin sunduğu hizmetlerden genel memnuniyet düzeyleri % 74 olarak belirlendi.

Avrupa Birliği EN 13816 Toplu Taşımacılıkta Hizmet Kalitesi standardı uyarınca düzenli olarak yolcu memnuniyeti ve gizli müşteri araştırmaları gerçekleştirdiklerini belirten İstanbul Ulaşım A.Ş. Genel Müdürü Süleyman Pektaş, çıkan sonuçların çabuk bir şekilde uygulanabilir ve somut projelere dönüştürüldüğünü belirtti. Yolcu Memnuniyeti araştırması ile sundukları hizmetin kalitesi ile ilgili yolcuların algı düzeylerini ölçtüklerinin altını çizen Pektaş, hedeflerinin koşulsuz yolculuk rahatlığını sağlamak olduğunu söyledi.

Araştırma sonrasında çıkan bazı sonuçlar şu şekildedir:

· İstanbul Ulaşım A.Ş. yolcularının genel memnuniyet düzeyi %74 olarak belirlenmiştir.

· Yolcuların %60’ı Tramvay ve Metroyu diğer araçlara tercih etme sebebi olarak hızlı olmasını belirtmiş, ikinci tercih sebebi olarak ise konforlu olmasını belirtmişlerdir.

· Yolculuk amaçlarında %34 oranla iş amaçlı yolculuklar ilk sırayı alırken, ikinci sırayı %31 ile evden işe-işten eve, üçüncü sırayı %15 ile evden okula-okuldan eve yolculuklar almaktadır. Eğlence ve sosyal faaliyetler amacıyla gerçekleştirilen yolculukların oranı ise tüm yolculukların %13 ü kadardır.

· En fazla memnuniyet duyulan beş hizmet kriteri ise yolculuk süresi, istasyonların temizliği, araçların temizliği, aktarma kolaylığı ve araçların sefer tarifelerine uyumu olarak dikkat çekmektedir.

· En az memnuniyet duyulan beş hizmet kriteri ise araçlardaki kalabalıklık seviyesi, havalandırma sistemi, istasyonlardaki güvenlik düzeyi, araç içinde bavul, alışveriş paketi vb. için boş yer bulma ve diğer yolcuların tutum ve davranışlarıdır.


Avrupa Birliği’nin EN 13816 Toplu Taşımacılıkta Hizmet Kalitesi standardında belirtilen hizmet kalitesi kriterleri ve araştırma metodolojisi esas alınarak yapılan İstanbul Ulaşım A.Ş. 2006 İlkbahar-Yaz dönemi yolcu memnuniyeti araştırmasının içeriği, yolcuların demogafik yapısı, yolculuk karakteristikleri, sunulan hizmetlerden duyulan memnuniyet düzeyleri, yolcuların beklentileri ve yolcuların iyileştirilmesini istedikleri hizmetlerden oluşmuştur.
______________
BİR BEDAVA-SİTEM KLASİĞİ... MİSTANBUL.TR.GG.
Önceki mesajları göster:   


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Türkçe Çeviri: phpBB Türkiye & Erdem Çorapçıoğlu