-
bs-blog
Bedava-Sitem Bağımlısı
|
01.06.2011, 18:48 (UTC) Mesaj konusu: |
|
|
Google sizi istediğiniz sonuçlara ulaştıramıyor mu? İşte sizi doğru sonuçlara ulaştıracak ipuçları!
Hemen hemen hepimizin sevdiği Google arama motoru, bizi her zaman istediğimiz sonuçlara ulaştırmayabiliyor. Bu gibi durumlarda çoğumuzun ilk başvurduğu çözüm, başka bir arama motorundaşansımızı denemek oluyor.
Alternatif arama motorlarını denemek bazı durumlarda çözüm olabilse de, aradığımız sonuçlaraGoogle arama motoruyla ulaşmamız mümkün.
Arama motorları ne kadar gelişmiş olurlarsa olsunlar, hala insanların konuştuğu dili anlayamazlar. Neyse ki bazı basit ipuçlarından faydalanarak, aramalarımızı tam da Googleın anlayacağı dilden açıklamamız mümkün.
Aradığımız sonuçlara zahmetsizce ulaştıracak Google ipuçları için makalemizi okumaya devam edin
Sadeleştirme ve başlıklarda arama
Aramalarınızı sadeleştirin:Hiçbir zaman aradığınız konuyu açıklamayın ve aramanızı kısa tutarak, sadece gerekli anahtar kelimeleri kullanmaya özen gösterin.
Google, sık kullanılan ve aramanızla ilgisiz kelimeleri yok sayabilir ancak bu durum her zaman için sorunsuz çalışmaz. Bu sebeple ihtiyacınız olmayan kelimeleri kullanmaktan kaçınmak, aradığınız sonuçlara daha kolay ulaşmanızı sağlayabilir.
Örneğin: iPadin ağırlığı ve ölçüleri şeklinde yapacağınız aramaya, gereksiz kelimeler de girdiğinden, sizi doğru sonuçlara ulaştırması daha zor olacaktır. Bunun yerine sadece iPad ağırlık veya iPad ölçüler kelimelerini aradığınızda, Googlea bakması için doğru adresi göstermiş olur ve istediğiniz sonuçlara çok daha kolay ulaşabilirsiniz.
Başlıklarda arayın:
Aramanızda kesin sonuçlara ulaşmanın bir yolu da sayfa içeriğini yok sayarak sadece başlıklarda arama yapmanızdır. Googleda bunu yapmanın yolu, aramanızın önüne allintitle: belirtecini getirmektir. Yahooda ise bu ifade title: şeklinde kullanılmaktadır.
Örneğin Googleda: allintitle:Laptop kullanma rehberi yazdığınızda, aramanızı sadece sayfa başlıklarıyla sınırlandırmış olursunuz.
Birbirine yakın yer alan kelimeler
Normal bir aramada yazdığınız iki kelime, birbirinden ayrı olarak sayfanın herhangi bir yerinde aranır. Elbette, yan yana olmasını istediğiniz kelimeleri tırnak içinde yazarak istediğiniz sonuca ulaşabilirsiniz ancak benzeri sonuçlara da ulaşmak istediğinizde, bu yöntem sizi istediğiniz sonuca ulaştırmaya yetmez.
Örneğin oyunculara özel tasarlanmış bir klavye arıyorsunuz diyelim. Bu aramayı oyuncu klavyesi olarak gerçekleştirirseniz birçok uzaktan ilgili olan sonuçla karşılaşırsınız. Aramayı tırnak içinde yaptığınızda ise sadece birebir arama sonuçları karşınıza gelecektir.
Bunun yerine AROUND() belirtecini kullanarak arama sonuçlarınızı daha esnek tutabilir, yine oyuncu ve klavye kelimelerinin birbirine yakın olduğu ancak araya istediğiniz sayıda kelimenin girebildiği sonuçlara ulaşabilirsiniz.
Söz konusu aramanızı oyuncu AROUND(1) klavye olarak gerçekleştirdiğinizde, oyuncu klavyesi gibi sonuçların yanında oyunculara özel klavye gibi benzeri sonuçlara da ulaştığınızı görürsünüz. Belirteçte kullandığınız rakam ise araya kaç kelimenin girebileceğini gösterir. Yani (1) yerine (2) yazarsanız araya iki kelime girebilecek ve oyunculara özel tasarlanmış klavye gibi sonuçlar da gösterilecektir.
Kısacası AROUND() belirtecini kullanarak Googlea, arayacağınız iki kelimenin birbirine yakın yerlerde bulunması gerektiğini ve araya en fazla kaç kelimenin girebileceğini anlatmış olursunuz.
İstemediğiniz kelimeleri eleyin
İstenmeyen kelimeyi elemek:
Bazı durumlarda aramalarınız, işinize yaramayan sonuçlar getirebilir veya popüler sonuçlar haricindeki kaynaklara ulaşmak isteyebilirsiniz. Bu gibi durumlarda, istemediğiniz kelimeleri eleyerek, bu kelimeleri içermeyen sonuçlara ulaşmak isteyebilirsiniz.
Bunu da sonuçlarda istemediğiniz kelimenin başına - getirerek sağlayabilirsiniz. Örneğin, entegre grafik işlemciler şeklinde yapacağınız bir aramada, en popüler sonuç olarak karşınıza çıkan CHIP Online içeriğini elemek istediğinizde, arama kutusuna entegre grafik işlemciler chip.com.tr yazmanız yeterlidir.
İki kelimeden birini elemek:
Bir kelimeyi tümden elemek yerine, yazacağınız iki kelimeden birisine sahip içeriği aramak isteyebilirsiniz. Bu isteğimizi ise OR belirteci ile arama motorunuza anlatmamız mümkündür.
Örneğin, bir giysi veya eşya aradığınızda iki renkten birisine sahip olmasını isteyebilirsiniz. Bu durumda dolma kalem siyah OR mavi şeklinde arama yaparak, mavi veya siyah dolma kalem sonuçlarına ulaşmak istediğinizi belirtmiş olursunuz.
Belli bir sitede veya dosya türünde aramak
Aramalarınızı belli bir siteyle sınırlandırmak:
Bazen merak ettiğiniz konuyu, belirli bir sitede veya forumda aramak isteyebilirsiniz. Belki de daha önce CHIP Onlineda gördüğünüz ve başlığını tam olarak hatırlayamadığınız bir konuya tekrar ulaşmak istiyorsunuzdur.
Bu gibi durumlarda, aramanızı belirli bir siteyle sınırlamanıza izin veren site belirtecini kullanabilirsiniz. Örneğin, site:chip.com.tr 2011 cep telefonu şeklinde yapacağınız bir arama, CHIP Onlineda yayınlanan ve 2011 yılında çıkacak cep telefonlarıyla ilgili içeriğe ulaşmanızı sağlayacaktır.
Belli bir dosya türünü aramak:
Aradığınız içerik bir web sitesinde olmak yerine, belli bir dosya türünde olabilir. Bu gibi durumlarda filetype: belirtecini kullanarak, istediğiniz dosya türünü belirtmeniz yeterlidir.
Örneğin, iPad kullanma kılavuzunu evde aramak yerine ekranda görmek istediğinizde, iPad kullanma kılavuzu filetype:pdf yazarak arama yapmanız durumunda, pdf formatındaki orijinal kullanım kılavuzuna ulaşmanız mümkün olur. Dosya tipi belirtecini, her dosya türünde kullanmanız mümkündür.
Hızlı ve doğru cevaplar almak
Çoğu arama motoru, basit soruları tespit ederek cevap verebilecek şekilde tasarlanmıştır. Örneğin, Googleda Londra saati yazarak arama yaptığınızda, Google bu soruyu tespit edecek ve size Londradaki yerel saati sayfanın başında gösterecektir. Bu soruyu sadece saat kaç şeklinde sorduğunuzda ise Google, IP adresinize göre tahmini yerel saati ekrana getirecektir.
Hava durumunu sorgulamak içinse, hava Bursa şeklinde arama yaptığınızda Bursa iline ait güncel hava durumu ve hava tahmininin ekrana geldiğini görebilirsiniz. Çoğu arama motoru basit sorulara cevap verebilmesine rağmen, Google dışındaki arama motorlarının Türkçe soruları algılama konusunda sınıfta kaldığını görüyoruz.
İşte arama motorunuza sorabileceğiniz temel soru örnekleri:
Hava durumu: hava Ankara veya hava Ankara, Türkiye
Maç sonuçları: takım adı
Hesaplama: 5+2*2= veya 5 artı 2 çarpı 2″ vb
Birim dönüştürme: 22 inç kaç cm veya 1 ons kaç gram vb
Film seansları: film İzmir
Para birimi dönüştürme: 100 Euro kaç TL
Aramalarınızı takip edin
Aynı aramayı sık sık tekrarlıyorsanız, aramanızı özet akışı (RSS beslemesi) haline getirerek yeni çıkan sonuçlardan haberdar olabilirsiniz.
Bu yöntem, yeni eklenen arama sonuçlarından haberdar olmanızı sağlayacağı gibi, sizi arama sonuçları içerisinde çıkacak yeni sonuçları bulmaya çalışma zahmetinden de kurtaracaktır.
Google aramalarınızı özet akışları yardımıyla takip etmek için Linki görebilmek ve forumumuzdan daha iyi yararlanmak için GİRİŞ yapmanız ya da ÜYE olmanız gerekmektedir. adresine girmeniz ve özet akışına çevirmek istediğiniz aramayı yazmanız yeterli. Dilerseniz arama güncellemelerini, e-posta yoluyla almanız da mümkün.
Bingde ise aramanızı yaptıktan sonra, adres çubuğunda yazılı olan adresin sonuna, &format=rss ekini getirmeniz yeterli oluyor.
Bunları yetersiz buluyorsanız, Google ve Bing dahil tam 25 ayrı kaynaktaki güncellemeleri özet akışı haline getirmenizi sağlayan monitorThis hizmetinden de faydalanabilirsiniz. Bunun için monitorThis sitesine gitmeniz ve aramanızı istediğiniz seçeneklerle gerçekleştirdikten sonra, çıkan sonuçların başında beliren RSS bağlantısına tıklamanız yeterli oluyor.
NOT : Yazı bana ait değildir.. İnternetten buldum... Bu nedenle okuma fırsatım olmadı.. Bilginize...( Alıntıdır )______________ |
|