Forum'da ara:
Ara


Yazar Mesaj
Mesaj06.02.2009, 21:11 (UTC)    
Mesaj konusu: Gelin volume çubuğu yapalım:D

Volume Çubuğu Yapma:

Önemli!!! Yazıda kullanılan ve ( ) işaretleri arasındaki kelimeleri, büyük küçük harf düzenini koruyarak aynen yazın. Ayrıca ( ) ve “ “ işaretleri vurgulamak amaçlıdır, bu yüzden kodlar haricinde kullanmayın.

1- Önce yeni bir flash dosyası açın.

2- Layer1.in ismini buton yapıp enterlayın.

3- Şimdi sahnede, sürgü üzerinde kayabilecek şekilde: dörtgen, üçgen veya yuvarlak küçük bir nesne çizin. Çizime başlamadan önce dış hat rengi “Stroke color” kapatılırsa iyi olur.

4- Çizilen nesneyi seçip, “ModifyConvert to Symbol” veya (FCool menüsünü açın.

5- Burada isim “Name:” kısmına (buton) yazın ve “Button” onay kutusunu işaretleyerek OK deyip çıkın.

6- Şimdi “InsertNew Symbol” menüsünü açıp, “Name:” kısmına (butonMC) yazın. Budefa “Movie clip” onay kutusunu işaretleyerek Ok deyip çıkın.

7- Şimdi (butonMC) düzenleme sahnesindeyiz. Kütüphaneyi (Ctrl+L) açıp, listeden (buton) örneğini tıklayın ve sahneye sürükleyin.

8- Sürüklediğiniz butonun ortasını sahnenin ortasındaki + işaretinin tam merkezine hizalayın.
Yani buton sahnenin tam ortasında olmalıdır. İyi bir hizalama için, butonu seçip “WindowAlign” (Ctrl+K) panelini kullanabilirsiniz.

9- Butonumuzu sahneye ortaladıktan sonra, butonumuzu seçip (F9).a basalım ve “ActionScript” panelimizi açıp aşağıdaki kodları yazalım.

on (press) {
startDrag("", false, 0, +50, 0, -50);
}

on (release) {
stopDrag();
}

AÇIKLAMA: Butona bastığım zaman on (press) düğme +50 ile -50 piksel arasında dolaşsın. startDrag("", false, 0, +50, 0, -50); Buraktığımda ise, on (release) düğme olduğu yerde kalsın. stopDrag();
10- Şimdi Actions panelimizi kapatıp ana sahnemize dönelim “Scene 1” ve tekrar “InsertNew Symbol” menüsüne girelim. “Name:” kısmına busefer (sürgüMC) diyelim,ve yine “Movie clip” onay kutusunu işaretleyip OK tıklayalım.

11- Şimdi ana sahneden “Scene 1” tekrar ayrıldık ve (sürgüMC) düzenleme sahnesinin içindeyiz. Layer1.in ismini sürgü veya çubuk olarak değiştirelim.

12- Şimdi “Rectangle Tool” (R) aracı ile sahnede bir dikdörtgen çizin. Dikdörtgenin genişliği 15, yüksekliği ise 100 piksel olsun. Tabi bu değerler, en başta çizdiğiniz düğmenin büyüklüğüne göre değişebilir. Ancak yukardaki kodda düğmemizin gezinme aralığı toplam 100 pikselle sınırlı olduğu için, dikdörtgenin uzunluğu kesinlikle yüzden az olmamalıdır. Ama düğmenin büyüklüğüne göre 5-10 piksel fazla olabilir.

NOT: Genişlik ve yükseklik ayarlarını, “Properties” (Ctrl+F3) panelinden yapabilirsiniz. “W:” Kutusu genişlik, “H:” kutusu yükseklik içindir.

13- Dikdörtgenimizi çizip genişlik ve yükseklik ayarlarınıda yaptıktan sonra, yine Align panelini kullanarak “WindowAlign” (Ctrl+K) dikdörtgenimizin ortasını sahnenin ortasındaki + işaretine hizalayalım; Yani sahnenin tam ortasına yerleştirelim.
14- Şimdi sürgümüzün yani dikdörtgenimizin bulunduğu katmanı “Layer” Kitleyelim; Ki başına bişey gelmesin. buraya bir katman “Layer” daha açıp ismini buton koyalım. Başka isimde olabilir. Ve kütüphanemizi açıp, (Ctrl+L) (butonMC) öğesini sahneye sürükleyelim.
Burada dikkatli olmakta fayda var. ilk yaptığımız butonu değil, butonu içine attığımız yani (butonMC)yi sürükleyeceğiz. Yoksa işler bayağı karışır.

15- Butonumuzu seçip yine align “WindowAlign” (Ctrl+K) paneliyle, butonun ortasındaki + işaretiyle, dikdörtgenin ortasındaki + işaretini üst üste getirelim. Yani butonumuzda sahnemizin tam ortasına hizalansın.

16- Butonumuzu hizaladıktan sonra seçip, “Properties” (Ctrl+F3) panelinden “<Iınstance Name>” (örnek isim) kutusuna (but) yazıp enterlayalım. Ancak bu örnek isim kodlarda kullanılacağı için farklı bişey yazmayın; Tabi kodlara hakimseniz o başka.
17- Şimdi tekrar ana sahnemize “Scene 1” dönelim. (Ctrl+L) Yaparak kütüphanemizi açalım ve buradan (sürgüMC) öğemizi sahneye sürükleyelim. Ana sahnemizde, düğme için ilk başta çizdiğimiz nesneyi silebilirsiniz. Onla artık işimiz bitti.

18- Şimdi, üzerinde butonumuz bulunan sürgümüzü seçin ve “Properties” (Ctrl+F3) panelindeki “<Instance Name>” (Örnek isim) kısmına (volumeMC) yazıp enterlayın. Bu örnek isimde kodlarda kullanılacağı için, başka bir isim yazmayın.

19- Ve yine sürgümüzü seçip “ActionScript” panelimizi açalım. (F9) Aşağıdaki kodları panelimize yazalım.

onClipEvent (load) {
_parent.volumeMC.but._y-50;
}
onClipEvent (enterFrame) {
vol = _parent.volumeMC.but._y+50;
_parent.ses.setVolume(vol);
_parent.voltxt = Math.round(vol);
}
20- Action panelimizi kapatıp sahnemize dönelim. Artık sürgümüzle işimiz bitdiği için, sürgümüzün üzerinde bulunduğu katmanı “Layer” ismini en başta (buton) yapmıştık kitleyin; Ki üzerine başka bişey yazılmasın.

21- Sahnemize yeni bir “Layer” daha oluşturalım ve ismini (yazılar) koyalım.

22- Araç kutusundan “Text Tool” (T) aracını seçelim. “Properties” (Ctrl+F3) panelinden yazı biçimi olarak “Dynamic Text”.i seçelim ve mausla küçük bir text kutusu çizelim. Çizdiğimiz bu kutuyu sürgümüzün altına veya üstüne yerleştirelim.

NOT: Bu kutucuk bize, ses açıp kısarken sesin seviyesini 0 ila 100 arasında rakam olarak gösterecek.
23- Text kutumuzu seçip, “Properties” (Ctrl+F3) panelinde “Var:” yazan yere, (voltxt) yazalım ve enterlayalım.

24- Şimdi tekrar text aracını seçelim ve “Properties” panelinden yazı biçimi olarak busefer “Static Text”.i seçelim. Sürgümüzün ne işe yaradığını belirtmek için, altına veya üstüne bişeyler yazalım. Örneğin (VOL)

25- “ControlTest Movie” (Ctrl+Enter) yapıp sürgümüzü kontrol edelim. Düğmemizi aşağı yukarı oynattığımız zaman, dinamik text kutumuzda rakamların azalıp çoğalması lazım. Eğer bir terslik yoksa ve herşey yolundaysa, sürgümüzü iş başında görmek için şimdi bir ses nesnesi oluşturacağız.

NOT: Flashda ses dosyalarını çalmanın temel olarak iki şekli vardır. Ya dosya dışarda durur kodlarla çağırıp kullanırız, yada dosyayı flashın içine alıp, (Import) framelere yazarak veya yine kodlarla kullanırız. Dosyayı dışardan çağırmak daha kolay olsada, bazen flashın içine aktarmak gerekebilir. Şimdi ilk olarak flasha ses aktarmayla başlayalım.

26- Şimdi üzerinde yazılarımızın bulunduğu katmanıda kitleyelim. Böylece sahnedeki iki katmanda (Layer) kitlenmiş oldu.

27- Şimdi sahnemize bir layer daha açarak ismini (ses) yazıp enterlayalım. Yeni açtığımız layerın ilk karesine (Frame) tıklayıp (F9).a basarak actions panelimizi açalım ve aşağıdaki kodları yazalım.

ses = new Sound();
ses.attachSound("deneme");
ses.start("");

28- Actions panelimizi kapatıp sahnemize dönelim ve “FileImportImport to Stage” menüsünden veya (Ctrl+R) yaparak, dışarıdan istediğimiz bir mp3 dosyasını kütüphanemize alalım.

29- Şimdi (Ctrl+L) yaparak kütüphanemizi açalım. Dışarıdan import ettiğimiz mp3 dosyamız buraya gelmiş olmalıdır.

30- mp3ümüze sağ tıklayalım ve açılan menüden “Linkage”.yi seçip, açılan panelden, “Export for ActionScript” ve “Export in first frame” kutularını işaretleyelim. “Identifier:” kısmına (deneme) yazıp OK tıklayıp çıkalım.

31- Sesimizide yükledikten sonra tekrar filmimizi test edelim. “ControlTest Movie” (Ctrl+Enter) mp3ümüz çalıyor ve sürgümüz sesi açıp kısıyor olmalıdır.

27- Şimdi sahnemize bir layer daha açarak ismini (ses) yazıp enterlayalım. Yeni açtığımız layerın ilk karesine (Frame) tıklayıp (F9).a basarak actions panelimizi açalım ve aşağıdaki kodları yazalım.

ses = new Sound();
ses.loadSound("deneme.mp3");
ses.start("");

28- Actions panelimizi kapatıp “FileExportExport Movie” (Ctrl+Alt+Shift+S) menüsünü kullanarak dosyamıza bir isim verip kaydedelim.

29- Kaydettiğimiz dosyayla aynı yere, ismi (deneme) olan herhangi bir mp3 koyalım. Ve flash dosyamızı çalıştıralım. Şarkımızın çaldığını ve sesinin açılıp kısılabildiğini göreceksiniz.

Hepsi bukadar
Wink
Mesaj06.02.2009, 21:12 (UTC)    
Mesaj konusu:

modlar bence sabit yapılmalı!!!!!
Mesaj07.02.2009, 10:13 (UTC)    
Mesaj konusu: cvp

sadece modların başlıkları sabit yapılır reklamını başka bölümde yapabilirsin bedava siteni tanıt bölümü var mesela
______________


Mesaj07.02.2009, 10:27 (UTC)    
Mesaj konusu:

Sabit Yapılabilir..Ama Modlar flashustasi paylaşımı der anlatır !
Mesaj07.02.2009, 15:42 (UTC)    
Mesaj konusu:

ben zaten reklam yapmadım paylaşım yaptım herkese yararlı olacağını düşündüğüm için sabit olsun dedim
Önceki mesajları göster:   


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Türkçe Çeviri: phpBB Türkiye & Erdem Çorapçıoğlu