Forum'da ara:
Ara



şimdilik bu nasıl?
iyi
  57%
[ 12 ]
idare eder
  4%
[ 1 ]
dandik heralde ne bilm ben
  38%
[ 8 ]
hımm anladım
  0%
[ 0 ]
Toplam Oylar : 21

Yazar Mesaj
Mesaj07.08.2008, 14:48 (UTC)    
Mesaj konusu: Hakannet55 ile Oyun yapımı :) 3d-2d

Arkadaşlar

şimdi oyun yapmak isteyenler buraya Very Happy


Hep beraber oyun yapacagız
Amaç herkesin ögrenmesi
Yanlız daha ayrıntılı yardım için siteme beklerim Wink

---İf deyimi---
________________

İf deyimi İngilizcede –eğer, -ise anlamına gelir. İf deyimi ile eylemin gerçekleşmesini koşula bağlıyoruz. İf deyiminin game maker’de kullanımı aşağıdaki gibidir.



İf (Koşul) then

{

Koşul doğru ise yapılacak eyleme ilişkin komutlar.

}


Kod:
İf deyimi ile ilgili basit bir örnek;

if (score>100) then

{

room_goto_next();

}
Mesaj07.08.2008, 14:49 (UTC)    
Mesaj konusu:

Instance_number Fonksiyonu


Bir arkadaş game maker ile ilgili sormuştu. Soruyu soran arkadaş bir odaya 10 tane düşman ve bir de oyuncu koymuş. Oyuncu düşmanlara ateş edince ölüyormuş. Tüm düşmanları yok edince diğer bölüme(level) nasıl geçebilirim demişti. Buradan soruyu cevaplayayım dedim. Bilmeyen başka arkadaşlar da öğrenmiş olur.

Burada şöyle bir şey yapabiliriz. İstediğimiz bir objenin oda da kaç tane olduğunu sayan bir fonksiyon kullanabiliriz. instance_number fonksiyonu ile odadaki(room) objelerin kaç tane olduğunu öğrenebiliriz.

Kod yapısı;

instance_number(obj);

obj=Kaç tane olduğu öğrenilmek istenen objenin ismi.
Bu fonksiyon ile ilgili basit bir örnek hazırlayarak konuyu daha da anlaşılır hale getirelim.

Kontrol isminde bir obje ekleyin. Step Event bölümüne aşağıdaki kodu yazalım.

Kod:
if instance_number(obj_dusman)=0  then

{

show_message("Tüm düşmanlar etkisiz hale getirilmiştir")

room_goto_next();

}


Yukarıdaki kodun açıklaması şu şekildedir;

Eğer düşman sayısı sıfıra eşit ise düşmanların etkisiz hale getirildiğini bildiren bir mesaj gösterilmesini ve ardından diğer odaya(room) geçilmesini istedik. Hazırlamış olduğum açık kaynak örneği buradan indirebilirsiniz. Hazırladığım örnekte ateş etme yok. Oyuncu düşmana değince düşmanlar yok oluyor . Genelde oyunlar da düşmanlar oyuncuya deyince oyuncu yanar ama benim örnek böyle oldu.
______________
ArrowŞekilli NicklerArrowYaptıgımOyunlar ArrowÜrünlerimArrowYaptıgımProgramlarArrowresimlerArrowSiteni ekleArrowChat/SohbetArrow3D GaleriArrowBen_Kimim?ArrowDost DestekçilerArrowForumArrowAdınıza GöreAşkArrowDestekOlArrowFalCrying or Very sadCrying or Very sadCrying or Very sadNeden mi?Crying or Very sadCrying or Very sadCrying or Very sad
Mesaj07.08.2008, 14:51 (UTC)    
Mesaj konusu:

Mesaj07.08.2008, 17:28 (UTC)    
Mesaj konusu:

arkadaşlar isterseniz devam etmeyeyim ilgi olmadıgını düşünorsanız ama istiyorsanız bu başlıga devam edeyim giderrek daha çok şeyler anlatacagım Wink

tabi yeterli ilgiyi görürse Very Happy
______________
ArrowŞekilli NicklerArrowYaptıgımOyunlar ArrowÜrünlerimArrowYaptıgımProgramlarArrowresimlerArrowSiteni ekleArrowChat/SohbetArrow3D GaleriArrowBen_Kimim?ArrowDost DestekçilerArrowForumArrowAdınıza GöreAşkArrowDestekOlArrowFalCrying or Very sadCrying or Very sadCrying or Very sadNeden mi?Crying or Very sadCrying or Very sadCrying or Very sad
Mesaj07.08.2008, 17:56 (UTC)    
Mesaj konusu:

Deavam et ebnce indirdim bir şey bilmiyorum Very Happy
Mesaj08.08.2008, 10:40 (UTC)    
Mesaj konusu:

Game Maker Language örnek

Aşağıda istenilen soruyu gml dilini kullanarak yapalım.



Soru: Enter tuşuna basarak uygulamızdan çıkan gml kodunu yazanız.

Cevap: Öncelikle add object diyerek yeni bir obje oluşturuyoruz. Yeni oluşturduğumuz objemizin içineAdd Event(Olay ekleme) diyoruz ve Klavye(Şekil2 en solun en altında) bölümünden Enter'i seçiyoruz. Ve actions(hareketler) bölümüne control kısmında bulunan execute a piece of code kutusunu(Şekil 1 en soldaki kutucuk) sürükleyip bırakıyoruz. Ve açılan pencere aşağıdaki kodu yazıyoruz....



game_end();



yazıyoruz ve Ok tuşuna basıyoruz. Şimdi kod bölümünü bitirdik. Objectimizin Penceresinde sol alt köşede bulunan Ok tuşuna baıyoruz. Şimdi Room(Oda) ekliyeceğiz. Add Room deyiniz. Açılan odamızın sağ tarafında boş yere mouse ile sol tıklıyoruz. Oluşturduğumuz objeyi seçiyoruz ve odanın herhangi bir yerine koyalım. Obje Soru işaretini şeklinde gözükecektir. Bunun nedeni Objemize sprite(resim) atamadığımız için olmakta. Şimdilik sprite atamımıza gerek yok. F5 tuşuna basarak uygulamızı başlatın.





Kaynak: http://emreisik.blogcu.com
______________
ArrowŞekilli NicklerArrowYaptıgımOyunlar ArrowÜrünlerimArrowYaptıgımProgramlarArrowresimlerArrowSiteni ekleArrowChat/SohbetArrow3D GaleriArrowBen_Kimim?ArrowDost DestekçilerArrowForumArrowAdınıza GöreAşkArrowDestekOlArrowFalCrying or Very sadCrying or Very sadCrying or Very sadNeden mi?Crying or Very sadCrying or Very sadCrying or Very sad
Mesaj09.08.2008, 07:47 (UTC)    
Mesaj konusu:

Mesaj09.08.2008, 07:48 (UTC)    
Mesaj konusu:

Mesaj09.08.2008, 20:46 (UTC)    
Mesaj konusu:

Mesaj17.08.2008, 14:14 (UTC)    
Mesaj konusu:

Mesaj26.08.2008, 14:14 (UTC)    
Mesaj konusu:

DEVAM ET İLGİLENİYORUM BEN
______________
---imza---
Mesaj26.08.2008, 16:59 (UTC)    
Mesaj konusu: selam

Selam bana .obj .3ds dosyalaranını yüklemek için kullanılan Ultimate3D.dll
hakkında açıklama yapıp anlatırmısın?


NOT: bu başlığa gelenler çin yenş olabilir bu sorum ama yine de sorayım...
______________
TR.GG DIŞI REKLAM YASAKTIR (GOKSEEN)
Mesaj26.08.2008, 18:45 (UTC)    
Mesaj konusu:

o dll ile sadece md2 3ds x ms3d gibi şeyler yüklenir obj yuklmek için uzun scripler olması gerek

http://u3d.xinto.net/OldDemoEdit.zip

burdaki örnegi incele Wink
______________
ArrowŞekilli NicklerArrowYaptıgımOyunlar ArrowÜrünlerimArrowYaptıgımProgramlarArrowresimlerArrowSiteni ekleArrowChat/SohbetArrow3D GaleriArrowBen_Kimim?ArrowDost DestekçilerArrowForumArrowAdınıza GöreAşkArrowDestekOlArrowFalCrying or Very sadCrying or Very sadCrying or Very sadNeden mi?Crying or Very sadCrying or Very sadCrying or Very sad
Mesaj30.08.2008, 06:48 (UTC)    
Mesaj konusu:

derslere devam etsene
Mesaj30.08.2008, 10:38 (UTC)    
Mesaj konusu:

Önceki mesajları göster:   


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Türkçe Çeviri: phpBB Türkiye & Erdem Çorapçıoğlu